Jump to content
Annons

Spela in på flera kanaler med M-Audio MobilePre

Recommended Posts

lim€ (oregistrerad)
Postat

Tja!

Ja ska köpa ett nytt ljudkort till min laptop och vill görna ha ett där jag kan spela in på flera kanaler samtidigt. Ja har kollat lite på detta:

http://www.m-audio.com/products/en_us/MobilePreUSB-main.html

Det har 2 micingångar och 2 ingångar för tillexempel bas. Min fråga är: Går det att spela in på alla kanaler samtidigt och separera ljudet i datorn? Så att jag kan spela in på flera spår samtidigt. Det jag vill kunna göra är att spela in musik som vi spelar i bandet, så om man då har flera ingångar så kan alla spela samtidigt coh samtidigt vill jag kunna höja och sänka enskilda instrument i datorn.

Går det med detta kortet?

Annons
Postat (redigerat)

Du kan endast spela in två kanaler samtidigt på det här kortet. Om du använder Ch1 line/inst på framsidan så kan du inte använda chan 1 med XLR kontakten bak och få signal ur den. Så endast två kanaler jag vet inte hur det funkar med 1/8" stereojacket, jag tror att du inte kan spela in med två kanaler + stereojacket, men jag är inte säker.

*edit*förtydligade

Redigerat av Bone

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.