Jump to content
Annons

Recommended Posts

Sanslös (oregistrerad)
Postat

Uppriktigt sagt så har mixern legat nerpackad hos en vän snuskigt länge så nu när man skulle smälla upp nåt litet studiobygge till grabben här hemma så saknades strömsladden.

Frågan är alltså om någon sitter på samma mixer och kan berätta vad det är för transformator man ska ha till, för om jag får reda på det så borde jag väl bara kunna köpa en på typ claes ohlson, biltema eller liknande?

Annons
Postat
Ut: AC 18v, 600mA.

Tänk då på att spänningen måste vara precis samma, alltså 18V AC - medan strömmen kan vara vad som helst, bara det är minst 600mA. Hittar du en nätdel som lämnar 18V AC och 1A, så är det alltså ok, medan en som lämnar 18V DC eller 24V AC inte är ok...

Sanslös (oregistrerad)
Postat

Jag ska leta, kan ju inte direkt påstå att man är helt hemma på elspecifiserade prylar, tur att det finns folk till det också.

Om det finns någon vänlig själ som råkar hitta en sån nånstans får man gärna posta länk.

Tack för svaren.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.