Jump to content
Annons

Sångteknik

Recommended Posts

chrisT (oregistrerad)
Postat

Hej, jag är en kille på 16 år. Jag älskar att sjunga och musik är mitt liv. Och jag ska bli en jäkel på att sjunga har jag tänkt, jag har alltid sysslat med musik. Och både mina föräldrar har sysslat med musik sedan barnsben. Och jag undrar om någon vet hur man ska få igång det med vibrato i rösten, jag har svårt för det. Inte svårt men jag tycker inte det är det lättaste. Någon som har något tips? Tack i förhand!

Annons
Postat (redigerat)
Och jag undrar om någon vet hur man ska få igång det med vibrato i rösten, jag har svårt för det. Inte svårt men jag tycker inte det är det lättaste. Någon som har något tips?

Kontroll & Teknik.

Det bästa rådet är att du går till en sångpedagog och lär dig grundteknikerna i

andning m.m m.m för att sedan öva själv och sjunga så mycket som möjligt.

Rösten är ett intrument precis som alla andra och bara för att man kan pressa ut ljud genom den betyder det inte att man är bra ( Se bara på IDOL Auditions ).

Det är även en liten skillnad på hur man sjunger live och hur du sjunger i studio , Live anstränger man rösten mer då du inte tar pauser som man kan göra i en studio.

En annan viktig sak att lära sig ( Om man vill kalla sig proffesionell ) är stämmor.Stämmor är A-Ö att kunna om du tänker sjunga på album eller spela in ett eget album.

Det värsta som finns är närdet kommer en Sångare/Sångerska och ska spela in som INTE kan ta ut stämmorna till refrängen tex. Mycket störande att som producent/Låtskrivare vara bättre på att sjunga än artisten ifråga. Så öva på stämmor ...🙂

Träna , Vårda , och träna mer så kommer du säkerligen att bli " En jäkel på att sjunga " .. 🙂

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.