Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja, den där snubben i The Knife... jag såg en video med de live 2006, den finns säkert på YouTube, där han spelade med självlysande stavar på nån grej och fick fram TONER ur dem. Vad för utrustning tror ni han använde?

Oj, vad töntig den frågan lät... 🙂

Nåja, bara till att släppa fram tönten inom sig!

Annons
Postat

Gissningsvis nån sorts trumplatta (Roland Handsonic, Korg PadKontrol, etc) som är kopplad till en trummaskin/sampler/laptop...

Postat
Eller en syntmodul, tror jag... kan man verkligen göra så? Är urdålig på sånt här.

Har du någon länk så man kan kolla på videon?

Och jomen, man kan koppla en trumplatta/pad till vilken MIDI-försedd ljudkälla som helst.

Postat

😆

Annars så är det bara att gå in på www.youtube.com och söka på "the knife heartbeats" eller liknande.

Och jomen, man kan koppla en trumplatta/pad till vilken MIDI-försedd ljudkälla som helst.

Okej, då vet jag! Tackar så mycket.

• 2 veckor senare...
Postat
😉

Tog en titt på klippet och det är ju ganska mörkt... 😉 Men min gissning är Roland Octapad, alternativt någon liknande kusin. Alesis har förresten rätt nyligen släppt en egen sådan produkt - ControlPad.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.