Burnin Sven (oregistrerad) Postat 16 maj 2007 Postat 16 maj 2007 Sitter och meckar med trumspåret till Stajos låt Sommaren som jag ska försöka mixa och det blir nog ok tycker jag. Får till ett vettigt ljud på EZ men pukorna har en tråkig lång efterklang som jag vill korta av en del. Man måste väl på med nån effekt eller nåt för det går väl inte att mecka med samplingarna eller byta ut dom kan jag tro. Kan ju iofs. bounca ett pukslag sen mecka med det och göra ett eget puk spår men det verkar långsökt. Nån som har nåt tips? Göran
DrHans Postat 16 maj 2007 Postat 16 maj 2007 Sitter och meckar med trumspåret till Stajos låt Sommaren som jag ska försöka mixa och det blir nog ok tycker jag. Får till ett vettigt ljud på EZ men pukorna har en tråkig lång efterklang som jag vill korta av en del. Man måste väl på med nån effekt eller nåt för det går väl inte att mecka med samplingarna eller byta ut dom kan jag tro. Kan ju iofs. bounca ett pukslag sen mecka med det och göra ett eget puk spår men det verkar långsökt. Nån som har nåt tips?Göran Skicka pukorna till en egen kanal. Lägg på en gate som insert.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 16 maj 2007 Postat 16 maj 2007 Tackar DrHans ska testa, fick ett tips på Kontrollrummet om Enveloper och mecka med sustain testar båda återkommer med rapport. Göran
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.