Baktakt Postat 14 maj 2007 Postat 14 maj 2007 Tjo, Sitter och micklar lite med MS12 och GA....NÀr jag öppnar GA pÄ ett midispÄr kan jag inte vÀlja GA som midi in?? Jag hittar bara GA i midi out... Det mÄste vÀl funka att vÀlja ett vst instrument som midi in i magix studio??? Tjohopp!
trombonisten Postat 14 maj 2007 Postat 14 maj 2007 Hmm. Inte vad jag vet. Midi in Àr vÀl bara frÄn tangentbord. Eller har jag missförstÄtt nÄt? Gunnar
Baktakt Postat 14 maj 2007 TrÄdstartare Postat 14 maj 2007 Hmm. Inte vad jag vet. Midi in Àr vÀl bara frÄn tangentbord. Eller har jag missförstÄtt nÄt? Gunnar NÀrÄ, Eftersom Groove agent skapar midisignalerna sjÀlv sÄ mÄste ju midisignalen "kopplas" till midi in...-sÄ gör man ju i cubase iallafall... Alternativet Àr ju att kopplar tex ett digitaltrumset till Midi In, dÄ kan man ju sÀtta groove agent som ljuduppspelare pÄ Midi Out.... Tjohopp!
Claes Holmerup Postat 14 maj 2007 Postat 14 maj 2007 Det Àr inte alla program som har stöd för den delen av VSTi-standarden, sÄ det Àr inte sÀkert att det fungerar i alla vÀrdprogram...
Baktakt Postat 21 maj 2007 TrÄdstartare Postat 21 maj 2007 Det Àr inte alla program som har stöd för den delen av VSTi-standarden, sÄ det Àr inte sÀkert att det fungerar i alla vÀrdprogram... NÀ, precis...-det Àr nog sÄ att programmet inte tar emot midi in frÄn vst instrument. Verkar vara nÄn special vst 2.0 (?) grejj enligt handboken till Groove agent... -KASS! Annars verkar ju programmet najs.... Tjohopp!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.