Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Är bara lite sugen pĂ„ att veta vad det blev av denna utmĂ€rkta duo och om det Ă€r nĂ„gon som vet vad de bĂ„da har gjort och hĂ„ller pĂ„ med nu? Hörde talas om att en fjĂ€rde skiva var pĂ„ G men att det sket sig mellan skivbolaget och dive sĂ„ skivan brann inne. Följande har jag att bidra med och Ă€r det nĂ„gon annan som vet mer sĂ„ skriv gĂ€rna vad ni vet i denna trĂ„den =)

DIVE

Diskografi:

WHERE THE RIVER TURNS TO SEA

CD, Mercury 1990 (848 016-2)

01 - Overflow / 02 - Same old town / 03 - Explore / 04 - Holy ground / 05 - Big machine / 06 - City of sound / 07 - The big one / 08 - Monday / 09 - Captain Nemo / 10 - The Pilot / 11 - New world / 12 - Where the rivers turns to sea

STILLS

CD, Mercury 1992 (512 305-2)

01 - Relation ship / 02 - A room full of flowers / 03 - Contact / 04 - Never love again / 05 - Password / 06 - Ocean / 07 - Good morning / 08 - Solitude / 09 - Stills / 10 - HeavenÂŽs here

DIVE

CD, RCA 1994 (74321 23435 2)

01 - City Of Silent Wishes / 02 - Through The Pipeline / 03 - Ultralight Lovegun / 04 - Coming On Strong / 05 - Last Train Ever / 06 - Waiting For Elvis / 07 - Vow / 08 - Drain / 09 - The Descent / 10 - Next To You

Singlar:

A ROOM FULL OF FLOWERS

CDS, Mercury 1992 (866 680-2)

NEVER LOVE AGAIN

CDS, Mercury? 1992 (?)

ULTRALIGHT LOVEGUN

CDS, RCA 1994 (74321 23282 2)

COMING ON STRONG

CDS, RCA 1994 (74321 24990 2)

Krister 'Chris Lancelot' Linder

Grace - Inga kan Àlska som vi (titel lÄt till filmen med samma namn)

Yeti - Holtkötter 2001

Tupilaq - Alaskan Lab 2001

Solaroid - First wave 2003

Erik Holmberg

Producerar Stina Nordenstam - And she closed her eyes

Producerar Stina Nordenstam - Memories of a color

Producerar Regina Lund - Unique

Producerar Janis

EDIT: Fixade lite stavfel och kosmetika

Redigerat av Implasticyde
Annons
Postat

Krister och jag kÀkade lunch tidigt i somras och han Àr pÄ gÄng med en soloplatta i höst. Ska tydligen heta "K". Ska bli mycket spÀnnande att höra, han har gjort mÄnga spÀnnande samarbeten tidigare (bland mÄnga andra med Peter Benish) men detta Àr ett soloprojekt.

Kristers hemsida som verkar vara under uppbyggnad.

Postat

Hade nöjet att inleda (men inte avsluta) ett samarbete med Krister nÀr vi lÄg pÄ samma bolag för en 7-8 Är sedan.

Yeti var ett coolt projekt.

Inte lika sĂ€ker pĂ„ Dive dock..? 😉

Postat

Trevligt att det finns sĂ„danna som har bĂ€ttre koll pĂ„ lĂ€get Ă€n vad en annan har 😉

SjĂ€lv sĂ„ tycker jag att Dive - Dive Ă€r bland det bĂ€sta som nĂ„gonsin producerats i musikens ljuva vĂ€rld. Lyssnade pĂ„ det albumet konstant i en mĂ„nad eller tvĂ„ nĂ€r det slĂ€pptes och jag kan Ă€n idag höra nya saker som jag aldrig hört innan i lĂ„tarna. Lyckades slarva bort skivan men inte skivomslaget (hur man nu gör det) men nu har en ett nytt album dimpt ner i brevlĂ„dan sĂ„ nu Ă€r min skivsammling komplett igen 🙂

SĂ„g en video pĂ„ ZTV en sen natt dĂ€r jag tyckte mig kĂ€nna igen sĂ„ngrösten men det tog en stund innan myntet trillade ner. Kommer tyvĂ€rr inte ihĂ„g vad lĂ„ttiteln var, bara att gruppnamnet var "nĂ„gonting feat K". Gossarna i videon var svartklĂ€dda och rödsmiknade och sĂ„g lite arga ut 😆

Postat (redigerat)
Erik Holmberg

Producerar Stina Nordenstam - And she closed her eyes

Producerar Stina Nordenstam - Memories of a color

Producerar Regina Lund - Unique

AppropÄ Regina Lund-trÄden, det hÀr förklarar att nÄn sa hon lÀt som Stina Nordenstam....

Edit: snacka om att man ligger ett steg efter, det hĂ€r har ju redan Implasticyde hĂ€llt in i Regina-trĂ„den. DĂ€r fĂ„r man för att man försöker va duktig. 🙂

Redigerat av hammagrella
Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Det enda jag minns frÄn tiden dÄ jag ingick i samma kollektiv som Krister Àr att han rökte mÀngder med oregano & gick runt & fixade varenda droppande kran för att inte slösa med jordens resurser "it's the gold of the earth", som han alltid hÀvdade.

Jag funderade mycket pÄ det dÀr, det mÄste vÀl ÀndÄ vara guld som Àr the gold of the earth.

UngefÀr som att sÀga att "Stefan Holm Àr sveriges svar pÄ Stefan Holm"

• 11 mĂ„nader senare...
Dive (oregistrerad)
Postat

Skulle vara underbart om en fjĂ€rde skiva kom đŸ˜±

Men man kan vÀl bara hoppas.

Jag och en kompis hÄller pÄ med en hemsida om dom.

Ett forum och lite bilder Àr det enda som fattas...

http://nysta.mine.nu/dive/

Kommentera den gÀrna.

Mvh.

/Alex

• 4 mĂ„nader senare...
Postat

Som Dive-fan sĂ„ suktar man ju efter en hemsida med dem. Undrar bara lite stilla vad som hĂ€nde med den som var pĂ„ gĂ„ng, eller Ă€r det sĂ„ att sidan bara inte vill i dag??? 🙁

• 1 Ă„r senare...
Postat

Satt och ögnade igenom vad man bidragit till i detta forum och ja, jössös vad tiden gĂ„r... 🙂

För att svara pĂ„ senaste inlĂ€gget finns den en site dĂ€r Krister Linder numera huserar för den som Ă€r intresserad 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.