Implasticyde Postat 23 augusti 2004 Postat 23 augusti 2004 (redigerat) Ăr bara lite sugen pĂ„ att veta vad det blev av denna utmĂ€rkta duo och om det Ă€r nĂ„gon som vet vad de bĂ„da har gjort och hĂ„ller pĂ„ med nu? Hörde talas om att en fjĂ€rde skiva var pĂ„ G men att det sket sig mellan skivbolaget och dive sĂ„ skivan brann inne. Följande har jag att bidra med och Ă€r det nĂ„gon annan som vet mer sĂ„ skriv gĂ€rna vad ni vet i denna trĂ„den =) DIVE Diskografi: WHERE THE RIVER TURNS TO SEA CD, Mercury 1990 (848 016-2) 01 - Overflow / 02 - Same old town / 03 - Explore / 04 - Holy ground / 05 - Big machine / 06 - City of sound / 07 - The big one / 08 - Monday / 09 - Captain Nemo / 10 - The Pilot / 11 - New world / 12 - Where the rivers turns to sea STILLS CD, Mercury 1992 (512 305-2) 01 - Relation ship / 02 - A room full of flowers / 03 - Contact / 04 - Never love again / 05 - Password / 06 - Ocean / 07 - Good morning / 08 - Solitude / 09 - Stills / 10 - HeavenÂŽs here DIVE CD, RCA 1994 (74321 23435 2) 01 - City Of Silent Wishes / 02 - Through The Pipeline / 03 - Ultralight Lovegun / 04 - Coming On Strong / 05 - Last Train Ever / 06 - Waiting For Elvis / 07 - Vow / 08 - Drain / 09 - The Descent / 10 - Next To You Singlar: A ROOM FULL OF FLOWERS CDS, Mercury 1992 (866 680-2) NEVER LOVE AGAIN CDS, Mercury? 1992 (?) ULTRALIGHT LOVEGUN CDS, RCA 1994 (74321 23282 2) COMING ON STRONG CDS, RCA 1994 (74321 24990 2) Krister 'Chris Lancelot' Linder Grace - Inga kan Ă€lska som vi (titel lĂ„t till filmen med samma namn) Yeti - Holtkötter 2001 Tupilaq - Alaskan Lab 2001 Solaroid - First wave 2003 Erik Holmberg Producerar Stina Nordenstam - And she closed her eyes Producerar Stina Nordenstam - Memories of a color Producerar Regina Lund - Unique Producerar Janis EDIT: Fixade lite stavfel och kosmetika Redigerat 24 augusti 2004 av Implasticyde
Björn Olsberg Postat 23 augusti 2004 Postat 23 augusti 2004 Krister och jag kÀkade lunch tidigt i somras och han Àr pÄ gÄng med en soloplatta i höst. Ska tydligen heta "K". Ska bli mycket spÀnnande att höra, han har gjort mÄnga spÀnnande samarbeten tidigare (bland mÄnga andra med Peter Benish) men detta Àr ett soloprojekt. Kristers hemsida som verkar vara under uppbyggnad.
Lindeberg Postat 23 augusti 2004 Postat 23 augusti 2004 Hade nöjet att inleda (men inte avsluta) ett samarbete med Krister nĂ€r vi lĂ„g pĂ„ samma bolag för en 7-8 Ă„r sedan. Yeti var ett coolt projekt. Inte lika sĂ€ker pĂ„ Dive dock..? đ
Implasticyde Postat 24 augusti 2004 TrĂ„dstartare Postat 24 augusti 2004 Trevligt att det finns sĂ„danna som har bĂ€ttre koll pĂ„ lĂ€get Ă€n vad en annan har đ SjĂ€lv sĂ„ tycker jag att Dive - Dive Ă€r bland det bĂ€sta som nĂ„gonsin producerats i musikens ljuva vĂ€rld. Lyssnade pĂ„ det albumet konstant i en mĂ„nad eller tvĂ„ nĂ€r det slĂ€pptes och jag kan Ă€n idag höra nya saker som jag aldrig hört innan i lĂ„tarna. Lyckades slarva bort skivan men inte skivomslaget (hur man nu gör det) men nu har en ett nytt album dimpt ner i brevlĂ„dan sĂ„ nu Ă€r min skivsammling komplett igen đ SĂ„g en video pĂ„ ZTV en sen natt dĂ€r jag tyckte mig kĂ€nna igen sĂ„ngrösten men det tog en stund innan myntet trillade ner. Kommer tyvĂ€rr inte ihĂ„g vad lĂ„ttiteln var, bara att gruppnamnet var "nĂ„gonting feat K". Gossarna i videon var svartklĂ€dda och rödsmiknade och sĂ„g lite arga ut đ
hammagrella Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 (redigerat) Erik HolmbergProducerar Stina Nordenstam - And she closed her eyes Producerar Stina Nordenstam - Memories of a color Producerar Regina Lund - Unique AppropĂ„ Regina Lund-trĂ„den, det hĂ€r förklarar att nĂ„n sa hon lĂ€t som Stina Nordenstam.... Edit: snacka om att man ligger ett steg efter, det hĂ€r har ju redan Implasticyde hĂ€llt in i Regina-trĂ„den. DĂ€r fĂ„r man för att man försöker va duktig. đ Redigerat 24 augusti 2004 av hammagrella
Danny Cort (oregistrerad) Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Det enda jag minns frÄn tiden dÄ jag ingick i samma kollektiv som Krister Àr att han rökte mÀngder med oregano & gick runt & fixade varenda droppande kran för att inte slösa med jordens resurser "it's the gold of the earth", som han alltid hÀvdade. Jag funderade mycket pÄ det dÀr, det mÄste vÀl ÀndÄ vara guld som Àr the gold of the earth. UngefÀr som att sÀga att "Stefan Holm Àr sveriges svar pÄ Stefan Holm"
Dive (oregistrerad) Postat 3 augusti 2005 Postat 3 augusti 2005 Skulle vara underbart om en fjĂ€rde skiva kom đ± Men man kan vĂ€l bara hoppas. Jag och en kompis hĂ„ller pĂ„ med en hemsida om dom. Ett forum och lite bilder Ă€r det enda som fattas... http://nysta.mine.nu/dive/ Kommentera den gĂ€rna. Mvh. /Alex
Mimer66 Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Som Dive-fan sĂ„ suktar man ju efter en hemsida med dem. Undrar bara lite stilla vad som hĂ€nde med den som var pĂ„ gĂ„ng, eller Ă€r det sĂ„ att sidan bara inte vill i dag??? đ
Implasticyde Postat 29 november 2007 TrĂ„dstartare Postat 29 november 2007 Satt och ögnade igenom vad man bidragit till i detta forum och ja, jössös vad tiden gĂ„r... đ För att svara pĂ„ senaste inlĂ€gget finns den en site dĂ€r Krister Linder numera huserar för den som Ă€r intresserad đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.