Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Varför använder man ens fortfarande 2-core kablar?

Eller snarare, i vilken situation skulle man FÖREDRA att använda en 2-core kabel när en 4-core kabel alltid funkar lika bra? Varför finns 2-core fortfarande kvar?

Det är ju bara irriterande i kabel-boxen om man råkar ta upp en 2-core när man behöver en 4-core, behöver man dock en 2-core kan man lika gärna ta en 4-core.

Finns det någon situation då man inte kan använda en 4-core istället för en 2-core?

(Lam fråga kanske, men jag undrar!)

Tack!

Annons
thrinithan (oregistrerad)
Postat

tänk på hur ledsna alla 2-core kablar skulle bli om man helt plötsligt bara ignorerade dem och gav all uppmärksamhet till 4-core. Det skulle inte vara särskilt roligt 😕

Man måste se till att alla 2-core kablar blir slitna och går sönder innan man går över till sånadär "nymodigheter" för det skulle ju vara slöseri att ha en massa 2-core kablar bara liggandes.

ok.. jag erkänner... jag har nog inte riktigt funderat igenom detta ordentligt ännu. 😄

Postat

Intressant. Kan du berätta vad 4-core är bättre på? Och dess nackdelar? Resten av världen använder företrädesvis 2-core.

Gunnar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.