Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Åt inte citron till frukost men tänkte ta söndagen i akt med att gnälla lite...

Med buller och bång så lanserade Steinberg den nya VST3 med ett antal

förbättringar och lull-lull bla bla bla. Vad har hänt sedan dess ? När man kollar

på dom större mjukvaruleverantörerna som Native mfl så verkar det gått spårlöst

förbi. Är det Steinbergs lilla "babe" eller vad händer ? Visst det tar tid att ta fram nya produkter med VST3. Vad nu det är egentligen, har inte sett någon relese notes över VST3 mer än lite flummiga kommentarer på deras hemsida och det hela känns mer som ett trick att få till sig uppmäksamhet från leverantören för Cubase 4 när den släpptes. Jo, men om jag köper Cubase 4 så kan jag köra VST3

i framtiden. Ok, du kan köra dom bundlade VST:erna men när kommer tredjepartsleverantörera att göra det ? Precis som om VST är det enda som finns i hela världen om man vill köra mjukvarubaserat. Man passade givetvis tillfället också med att ta bort Dxi stödet i Cubase 4 för att låta folk krypa till korset med att mer eller mindre använda VST och inget annat. Snacka om DDR. Risken är att man får krypa till korset ytterligare en gång och en gång osv. Och då kan det gå ut över kreativiteten.

Annons
Postat
  spaceman sa:
Åt inte citron till frukost men tänkte ta söndagen i akt med att gnälla lite...

Med buller och bång så lanserade Steinberg den nya VST3 med ett antal

förbättringar och lull-lull bla bla bla. Vad har hänt sedan dess ? När man kollar

på dom större mjukvaruleverantörerna som Native mfl så verkar det gått spårlöst

förbi. Är det Steinbergs lilla "babe" eller vad händer ? Visst det tar tid att ta fram nya produkter med VST3. Vad nu det är egentligen, har inte sett någon relese notes över VST3 mer än lite flummiga kommentarer på deras hemsida och det hela känns mer som ett trick att få till sig uppmäksamhet från leverantören för Cubase 4 när den släpptes. Jo, men om jag köper Cubase 4 så kan jag köra VST3

i framtiden. Ok, du kan köra dom bundlade VST:erna men när kommer tredjepartsleverantörera att göra det ? Precis som om VST är det enda som finns i hela världen om man vill köra mjukvarubaserat. Man passade givetvis tillfället också med att ta bort Dxi stödet i Cubase 4 för att låta folk krypa till korset med att mer eller mindre använda VST och inget annat. Snacka om DDR. Risken är att man får krypa till korset ytterligare en gång och en gång osv. Och då kan det gå ut över kreativiteten.

Steinberg har inte släppt SDK:t (software develompment kit) än vad jag vet, så det beror på det. Så fort de gör det ska vi börja pilla 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.