Jump to content
Annons

Kan expressionpedalen styra flera parametrar


suprapappa

Recommended Posts

tjena

ytterligare en "vilken gitarrmultieffekt ska jag köpa-tråd" men jag tror inte denna specifika fråga har ställts:

jag hade tidigare en zoom gfx-8 (som blev stulen) och med den kunde jag koppla en parameter i varje effekt till expressionpedalen....

det behövs trixas lite med för att det ska bli användbart men t.ex. så använde jag väldigt mkt ett ljud där jag i pedalens maxläge hade ett helt torrt och distat ljud...när jag drog ner (öppnade) pedalen så sveptes distmängden ner till ett rent ljud SAMTIDIGT som jag höjde mix-parametern på tremolo och reverb.

gfx-8 är ju rätt gammal och låter väl inte överdrivet bra så jag är ute efter en ny multieffekt och undrar om andra pedaler kan göra samma sak

jag har inte hunnit testa en enda men när jag tittade på pod xt live såg det ut som pedalen endast var till för volym eller wha-wha...stämmer det?

efter att ha läst lite trådar här så verkar det som pod xt live är populärast följt av boss gt-8 och vox tonelab se. naturligtvis beroende på vad man har för behov, själv vill jag nog ha allt från varma country-ljud till nu-metal dist och ser nog helst att jag kan använda den både i förstärkare och för direktinspelning.

finns det några andra pedaler som är värda att kolla in?

tusen tack

petri

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...