Jump to content
Annons

POD2.0 eller PODXT?


Rocke

Recommended Posts

Hallåe gott folk

Har planer på att införskaffa en POD då jag inte har råd att punga ut 15laxar för 6505 med kabinett o mick.

Jag kommer att spela in metal och jag har hört att POD2.0 har bättre higain än XT, någon som har prövat dom båda ganska ingåenden och vet om det ligger någon sanning i det?

Sen en till sak med "uppmickningen", vad skiljer sig A.I.R 1 och 2? Förstår att A.I.R 2 är bättre, men hur mycket bättre?

Alla svar uppskattas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar för den länken.

Jo disten är väldigt bra i den låten och själva låten i sig är ju extremt bra.

Men är den disten värd 2tusen extra(har hört att metalpack går på några hundra) om 2.0an kan producera likadant om inte bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för den länken.

Jo disten är väldigt bra i den låten och själva låten i sig är ju extremt bra.

Men är den disten värd 2tusen extra(har hört att metalpack går på några hundra) om 2.0an kan producera likadant om inte bättre?

Såvitt jag vet så kan inte 2:an efterlika PodXt med metalpacket eftersom 2.0 helt enkelt inte har de simuleringarna som man får med metalexpansionen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Vallhagen, har du provat både 2.0 och XT ? Är det stor skillnad på dem på higain ?

Hallå igen. Det var ett tag sen du frågade, men förhoppningsvis är inte tråden heldöd för det...

Kolla blocket. Jag hittade ett ex direkt: http://www.blocket.se/vi/10986122.htm?ca=14_s

Njäpp, jag har inte testat PodXT alls faktiskt. Men som du läser i tråden så förordar de flesta XT-n. Däremot HAR jag träffat på folk som faktiskt föredrar 2.0, när det gäller highgain. Och igen; den duger bra åt mig.

Vill du höra hur mina 2.0-guror låter så klicka på "trotsbekännelsen" (alla guror) eller "åska till aska" (jag på kompgura) i min signatur. ha överseende med mixarna, men du hör ju hur gitarren låter.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...