Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄe gott folk

Har planer pÄ att införskaffa en POD dÄ jag inte har rÄd att punga ut 15laxar för 6505 med kabinett o mick.

Jag kommer att spela in metal och jag har hört att POD2.0 har bÀttre higain Àn XT, nÄgon som har prövat dom bÄda ganska ingÄenden och vet om det ligger nÄgon sanning i det?

Sen en till sak med "uppmickningen", vad skiljer sig A.I.R 1 och 2? FörstÄr att A.I.R 2 Àr bÀttre, men hur mycket bÀttre?

Alla svar uppskattas

Annons
Postat

Bara pod XT, med Metalpack installerat och EZdrummer DFH. Disten duger nog Ă„t de flesta 🙂

Postat

Det Àr inte jag som har spelat in, sÄ jag kan tyvÀrr inte svara pÄ det.

Postat

Tackar för den lÀnken.

Jo disten Àr vÀldigt bra i den lÄten och sjÀlva lÄten i sig Àr ju extremt bra.

Men Àr den disten vÀrd 2tusen extra(har hört att metalpack gÄr pÄ nÄgra hundra) om 2.0an kan producera likadant om inte bÀttre?

Postat
Tackar för den lÀnken.

Jo disten Àr vÀldigt bra i den lÄten och sjÀlva lÄten i sig Àr ju extremt bra.

Men Àr den disten vÀrd 2tusen extra(har hört att metalpack gÄr pÄ nÄgra hundra) om 2.0an kan producera likadant om inte bÀttre?

SÄvitt jag vet sÄ kan inte 2:an efterlika PodXt med metalpacket eftersom 2.0 helt enkelt inte har de simuleringarna som man fÄr med metalexpansionen...

Postat (redigerat)

Jag ska sÀlja en av mina pod-xt med alla tillbehör + kartong,

sĂ„ skicka mig ett PM om du Ă€r intresserad. 🙂

Redigerat av Magpie
Postat
Pod 2.0 lÄter faktiskt rÀtt uselt i mina öron.

I mina öron Ă€r den rĂ€tt vettig 🙂

Man fÄr en begagnad för under tusenlappen, sÄ Àr budgeten viktig Àr det vara ett alternativ.

Postat

Joo budgeten Àr rÀtt viktig för min del.

Dock finns ingen begagnad ute pÄ marknaden av vad jag kan komma Ät.

Vallhagen, har du provat bĂ„de 2.0 och XT ? Är det stor skillnad pĂ„ dem pĂ„ higain ?

• 2 veckor senare...
Postat
Vallhagen, har du provat bĂ„de 2.0 och XT ? Är det stor skillnad pĂ„ dem pĂ„ higain ?

HallÄ igen. Det var ett tag sen du frÄgade, men förhoppningsvis Àr inte trÄden heldöd för det...

Kolla blocket. Jag hittade ett ex direkt: http://www.blocket.se/vi/10986122.htm?ca=14_s

NjÀpp, jag har inte testat PodXT alls faktiskt. Men som du lÀser i trÄden sÄ förordar de flesta XT-n. DÀremot HAR jag trÀffat pÄ folk som faktiskt föredrar 2.0, nÀr det gÀller highgain. Och igen; den duger bra Ät mig.

Vill du höra hur mina 2.0-guror lÄter sÄ klicka pÄ "trotsbekÀnnelsen" (alla guror) eller "Äska till aska" (jag pÄ kompgura) i min signatur. ha överseende med mixarna, men du hör ju hur gitarren lÄter.

tjing

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.