Jump to content
Annons

En låt som jag inte vet vad den heter...


Cleff (oregistrerad)

Recommended Posts

Cleff (oregistrerad)

LÅTNAMN: ?

ARTIST/GRUPP: -

GENRE: hmm...

LÅTLÄNGD: 2:11

KOMPOSITÖR: me

PRODUCENT: me

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 5 mb

STATUS: Skiss

Hej

Detta är egentligen ingen riktig låt utan lite övning men...

...är detta en bra mix eller? Bra ljudbild? Bra eq? Kompressor bra gjort? Tips vore uppskattat.

1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kick: fast och snärtig, men har en märklig svans som stör lite. Men i helheten tycker jag den saknar lite punch.

Hihats: Låter bitreducerade och som en mp3a i 128kbps. Förtar intryket av låten.

Tycker mixen saknar punch. Du skrev inget om melodin, men jag kommenterar det ändå. Jag tycker inte den fänglsar mig, låter inte nytt.

Introt bygger ganska bra, schysst groove som sen försvinner med 8delssynten. Break med distkicken känns väldigt udda och passar inte direkt in i ljudbilden. Däremot skumma ljudeffekter och liknande du har med känns rätt (1:50). Lite innehållslöst. Saknar något när du kör fullt ut. Svänger inte riktigt, fyller inte mixen, tomt.

Väldigt vass diskant, rulla av något. Dina 128kbps hihats är nog värsta boven. Kanske lite tunn botten, men den är ändå kontrollerad och fast, så det blir ändå ett litet plus på det kontot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...