Jump to content
Annons

Att beställa en NTSC-produkt

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Kikade in på en hemsida till den mest säljande sopranen i världen någonsin och det stod:

Note: This is an NTSC format Region 0 DVD (sometimes called region-free, or region-all). This DVD is meant primarily for the US/Canada market. Although we ship worldwide, we do not encourage fans outside US/Canada to purchase this product.

Please be advised that while Region 0 DVDs can play in any country, both your TV and DVD player will need to be NTSC-compatible in order to watch the DVD.

Måste man ha en "NTSC-TV"? Hur vet man om ens tv kan visa uppspelning av NTSC-dvd:s?

Jag trodde att när man köpte en Region All-dvd (0), så kunde man spela upp den överallt.

😲

:musik

Redigerat av musik
Annons
Postat

Det brukar stå i manualen till TV:n om den är NTSC-kompatibel. De flesta TV-apparater med mindre än 10 år på nacken brukar fixa detta. Så vitt jag vet klarar samtliga DVD-spelare köpta i Sverige också NTSC, även om de är låsta på region 2. Region och format är två olika saker, även om NTSC ofta förknippas med region 1 och USA.

På datorn kommer skivan garanterat att fungera...

musik (oregistrerad)
Postat
Det brukar stå i manualen till TV:n om den är NTSC-kompatibel. De flesta TV-apparater med mindre än 10 år på nacken brukar fixa detta. Så vitt jag vet klarar samtliga DVD-spelare köpta i Sverige också NTSC, även om de är låsta på region 2. Region och format är två olika saker, även om NTSC ofta förknippas med region 1 och USA.

På datorn kommer skivan garanterat att fungera...

Precis. Tror det är Region 1 vi har problem med. NTSC fixar nog TV:n.

Min HP-dator har en inbyggd Toshiba cd/dvd-brännare. Jag fick ett meddelande senaste gången jag skulle spela en dvd i den. Att det bara var en enda uppspelning kvar nu av fri annorlunda region-dvd, än standard. Sedan efter den gången måste jag bestämma om dvd-brännaren ska kunna spela upp ANTINGEN region 1, 2 eller något annat...

😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.