Jump to content
Annons

Heter det studio ? o_O


Lexor

Recommended Posts

Ha fundeeat lite 😉

Vad kallar man det man har hemma, nÀr har man en "studio" ???

NÀr man trÀffar nya mÀnniskor och förklarar sitt största fritidsintresse

nÀmligen att skapa musik hemma.. SÀger man dÄ att man har en "studio"

hemma mÄlar de flesta upp bilden av det dom sett pÄ TV dvs fame factory etc etc, hemstudio fÄr samma effekt...

Vad kallar du din "studio" för.. ?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
thrinithan (oregistrerad)
hemstudio eller hemmastudio Àr det vanligaste begreppet..

min studio heter gullan!

hehe... sĂ„ du brukar sĂ€ga: NĂ€... nu ska jag allt gĂ„ och sĂ€tta mig i gullan ett tag 😄 Sweet! 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

hemstudio eller hemmastudio Àr det vanligaste begreppet..

min studio heter gullan!

Hmmm.. Är det mer korrekt att sĂ€ga hemmastudio eller hemstudio? 😉

Om man googlar (pĂ„ svenska sidor) sĂ„ ser man att "hemstudio" ger typ 1000 trĂ€ffar, medan "hemmastudio" ger över 22.000. Fast hur mĂ„nga pers som skriver vad sĂ€ger kanske inte mycket om vilket som Ă€r mest korrekt, rent sprĂ„kligt. Äh.

Kul idé att döpa sin studio. Det kanske man ska göra. FÄ se nu.... Rucklet, eller kanske Brushörnan?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad kallar man det man har hemma, nÀr har man en "studio" ???

Hemstudio. 😄

😉 "Hemstudio", LĂ„ter inte det lite "köpt pĂ„ BR med 4st AA batteri" ?

Jag tycker faktiskt inte det. En studio i hemmet bör vÀl rimligtvis kallas hemstudio/hemmastudio? Vad annars? Tycker inte det lÄter fel att sÀga det. Att det lÄter lite mer cheapo Àr vÀl rÀtt sÄ naturligt med tanke pÄ att det oftast Àr billigare och mindre utrustning i rum.

Studiorum dÄ? Hobbyhörna? Musikrum? Audioteknikestetkreatörutrymme? Neee... hem(ma)studio lÄter bra tycker jag.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

hemstudio eller hemmastudio Àr det vanligaste begreppet..

min studio heter gullan!

hehe... sĂ„ du brukar sĂ€ga: NĂ€... nu ska jag allt gĂ„ och sĂ€tta mig i gullan ett tag 😄 Sweet! 🙂

haha nĂ€e officiellt kallas de för arbetsrummet hĂ€r hemma, men gullan Ă€r ett fint namn.. pĂ„ en ko. 😉

😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Till min sambo brukar jag sĂ€ga att jag "sĂ€tter mig i pojkrummet ett tag".  🙂

Haha, mitt ex kallade det för "böghörnan" 😉

de e ju ganska najs.. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag kallar min studio för studio.. 😄 För det Ă€r en studio. Ingen 1-rumslösning som jag hade innan. 😉 Men innan vi byggde studion sĂ„ sa jag aldrig att jag hade en studio hemma dĂ€r jag hade alla inspelningsprylar samlade. Hade nog inget namn för det alls eftersom det liksom var antlingen i mitt rum eller i klĂ€dkammaren. Vet inte varför riktigt...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Till min sambo brukar jag sĂ€ga att jag "sĂ€tter mig i pojkrummet ett tag".  😄

Haha, mitt ex kallade det för "böghörnan" 😉

Nu nĂ€rmar vi oss Eddie Medusas "Studio Ronka" tror jag bestĂ€mt. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Till min sambo brukar jag sĂ€ga att jag "sĂ€tter mig i pojkrummet ett tag".  😆

Haha, mitt ex kallade det för "böghörnan" 😆

LOL !!!!! 😆

Kompisens fru lÀmnade honom pÄ morgonen nÀr hon gick till jobbet.

Senare nÀr hon kom tillbaka pÄ kvÀllen hittade hon honom i "Studiorummet" precis som hon lÀmnat honom pÄ morgonen 9 timmar tidigare, i tofflor, kallingar och T-shirt...

DÄ fÀllde hon kommentaren - Sitter du i din JÀvla Fitt-studio :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Till min sambo brukar jag sĂ€ga att jag "sĂ€tter mig i pojkrummet ett tag".  😛

Haha, mitt ex kallade det för "böghörnan" 😆

LOL !!!!! 😆

Kompisens fru lÀmnade honom pÄ morgonen nÀr hon gick till jobbet.

Senare nÀr hon kom tillbaka pÄ kvÀllen hittade hon honom i "Studiorummet" precis som hon lÀmnat honom pÄ morgonen 9 timmar tidigare, i tofflor, kallingar och T-shirt...

DÄ fÀllde hon kommentaren - Sitter du i din JÀvla Fitt-studio :rolleyes:

Hahaha.... 😆

De förstÄr inte passionen... hur skulle de nÄnsin kunna förstÄ? Fast Ä andra sidan: Hur skulle jag nÄnsin kunna förstÄ varför man tar med sig ett par extra högklackade skor till en vandrings-weekend "barautifallatt"..

Liksom.... vi ska bestiga ett jÀvla berg! Ska du anordna mingelparty i tÀltet med ett gÀng murmeldjur eller?

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Till min sambo brukar jag sĂ€ga att jag "sĂ€tter mig i pojkrummet ett tag".  😄

Haha, mitt ex kallade det för "böghörnan" 😳

Hur kan man associera musik med homosexualitet? 😕😄

Redigerat av mandarini
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Mitt krypin Àr definitivt en hemstudio, men med tanke pÄ vad jag har för kvalisort pÄ prylarna, sÄ kvalar den kanske in under begreppet projektstudio ocksÄ...

Jag har ju t o m ett kontrollrum och ett liverum. Liverummet Àr ett ganska litet gÀstrum/extra TV-rum, som faktiskt lÄter helt ok trots att det inte Àr akustikbehandlat annat Àn pÄ naturlig vÀg, med bokhylla, hörnskÄp, bÀddsoffa och tavlor...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag brukar nog referera till att arbeta med sladdhögen som "GÄ ner i kÀllarn och fippla lite med datorn". Annars funkar hemmastudio som ord.

Folk har ju generellt dÄlig förstÄelse för oss musikfjantar.....fÄr man hem en extrempillochfippelframkallande elektronisk pryl/program i juni...nÄgon ringer Ä frÄgar om man vill med och bada;

"BADA? Jag har ju för fan fÄtt ett helt menageri filter att skruva pÄ, ring i augusti".

Jag tror för övrigt att nĂ€r man startar protools eller liknande sĂ„ flyttas man till en annan tidszon, och att skĂ€gget vĂ€xer fortare Ă€n vanligt 🙂

😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...