Jump to content
Annons

Time to Play


lind

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Play

* ARTIST/GRUPP: Lektrico

* GENRE: Mellow/Electro

* LÅTLÄNGD: 5:40

* KOMPOSITÖR: Kristoffer Lindgren

* PRODUCENT: Kristoffer Lindgren

* EV. MEDVERKANDE: Kristoffer Lindgren

* INSPELNINGSÅR: 07

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 7.8 mb

* STATUS: Så gott som färdig

* LÅTLÄNK: http://hem.bredband.net/b241949/Lektrico_-_Time_to_Play.mp3

Just för tillfället känner jag mig väldigt nöjd med denna, men som alltid blir man ju blind för sitt eget material så om det finns nåt att anmärka på så fire away!

I vilket fall hoppas jag att jag kan bidra med 5 trevliga minuter av musiklyssning!

mvh

Redigerat av lind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det riktigt kittlar i kroppen när jag hör det. Du gör fantastisk musik i mina öron.

Några småsaker dock:

- Det känns väldigt kvantiserat, speciellt trummor. Kör en humanize, eller vad det heter.

- Tycker mig höra en autotuner, stänga av? (kan iofs vara nån dubbning/choruseffekt och trötta öron på min sida som ställer till det)

- Elpianot ligger kanske lite högt, även om jag förstår att låten är baserad på det.

Låtmässigt är det inte världens mest intressanta låt, men vemod är sååå snyggt när det görs rätt, så jag gillar detta som tusan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Fidden kul att du gillart 😕

Jag tror faktiskt att jag kör humanize på trummorna, men ska kolla upp det...

Autotunen finns där, men mest för att jag stör mig mer på pitchfel än lite autotunesound på sången 😐

Rhodsen är så jäkla svåra att styra, alltid nåt som sticker, men kanske borde försöka jämna till det ännu mer...

Thanks!

Link to comment
Dela på andra sajter

😕 Fantastiskt bra! Vacker sång! Inte alls sånt jag lyssnar på för tillfället men de där 5 minuterna försvann snabbt! Trummorna är det som kunde bli roligare. Tycker att de låter för mycket diskant och är för välpolerade. När jag hör det övriga tänker jag att trummorna kanske kunde få gå lite åt trip-hop hållet till?
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter mumma...

Riktigt skön distans mellan instrument och sång..Flyter inte

ihop som det gör på så många andra låtar.

Håller med Fidden lite om Rhodsen/Elpianot...Liiiite för hög...

Stråkarna känns lite för låga. Ge dem lite mer plats kanske...

Mycket bra annars...

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt najs!! Suverän låt att lyssna på när man sitter på t-bana tittandes ut genom fönstret en tidig solmorgon. Starkt jobbat.

Ändra inget!

Men om du måste ändra på något så....gör den lite längre isf kanske?

LP&U

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

fin stämningsfull låt!

Höja trummorna volymmässigt, jag tycker att det är på sin plats att denna typen av musik är kvantiserad, inget fel i det.

Kanske dra ner elpianot, och lägga på en svag slinga "riktigt" (nåja, samplat) pianoljud?

Mysig låt som sagt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ÅÅÅ vad jag älskar detta!

Tack för att du gjorde denna underbara låt!

Vad gäller mix:

Dra ner på El - P

Mindre diskant på rösten

Mera plats åt stråkarna.

Få beaten fram i låten. Nu ligger den lååångt där bak. . .

Men det är hårfint. . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den här var ju ruskigt skön. Mycket stämmningsfullt. Inte direkt så att jag tycker att något fastnar i huvudet men den funkar perfekt som bakgrundsmusik. .

Vet inte om jag tycker att du behöver ändra något speciellt. Men jag kan hålla med Fidden litegrann. Det är lite kraftigt med autotuner på sången ibland. I din andra låt "Leafs" har du ju inte alls processerat sången lika hårt och då låter den mycket bättre. Du har ju en bra röst. Både själva karaktären och tonsäkerheten så jag tycker inte att du ska "gömma den" så här.

Sparar den här låten också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, så många som lyssnat. Va glad jag blir!

Tack alla som kommenterat!

knoege Jag körde faktiskt en test med ett mer electroaktigt beat, men det blev lite för enformigt, på nåt sätt gillar jag kontrasten som blir i detta med trummorna 😄

Twilight_Zound Yes sir!

svante Hm, ja, jag satt och funderade på om det skulle vara en vers till kanske.. Ska sova på saken 😄

Emulator Jag försökte förgäves spela/mixa in mitt vanliga piano i detta, men det var en lögn att få ljudbilderna att fungera ihop tyvärr

Kenta K Tack så otroligt jättemycket! Det är underbart kul att höra att nån gillar det man gör!

Bone Jag blir orolig när ni säger att det låter autotune om sången, och särskillt när jag tycker det hörs mycket tydligare i leafs än denna. Nåt som inte stämmer... 😄

CarbonSteel Tack för feedback, ska dra ner rhodesen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär, nu har jag:

Sänkt rhodesen, dock väldigt lite då hela känslan bygger på att dom kommer fram i mixen, samt höjt fiolen och lagt till en cello som fyller lite extra..

Har även jämnat till det ännu lite mer i mastringen samt tryckt på med lite garagefuzz dist för att ge det ett lite mer oslipat sound som jag tycker förstärker känslan

Hoppas det blev bättre såhär 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...