Snaggletooth Postat 25 januari 2007 Postat 25 januari 2007 Hej. Köpte ableton live lite 4 för några dagar sedan. Jag har en 8 kanalig mixer och ett behringer f-control audio inetface. När jag spelar in i ableton så kommer alla signaler från mixern på ett spår, och jag undrar hur jag gör om jag tex vill ha sång på ett spår och gitarr på ett annat i ableton? Hur får jag mixerns kanaler på olika spår i ableton?
ThomasJ Postat 25 januari 2007 Postat 25 januari 2007 Då får du helt enkelt ansluta ditt mixerbord till separata kanaler på ditt ljudkort
Snaggletooth Postat 25 januari 2007 Trådstartare Postat 25 januari 2007 (redigerat) Du menar mitt audio-interface? den har bara två ingångar(1R + 1L),så då kan jag bara ha en kanal i ableton? Eller hur menar du? Redigerat 25 januari 2007 av Snaggletooth
dannepop (oregistrerad) Postat 25 januari 2007 Postat 25 januari 2007 Ja en stereo eller två monokanaler! D
Snaggletooth Postat 25 januari 2007 Trådstartare Postat 25 januari 2007 jo,det förstår jag allt,men jag kan alltså inte komma åt de enskilda kanalerna på mixern genom ableton?
ThomasJ Postat 25 januari 2007 Postat 25 januari 2007 jo,det förstår jag allt,men jag kan alltså inte komma åt de enskilda kanalerna påmixern genom ableton? Men. Det blir ju knasigt resonemang. Jag menar. Vill du ha gittar på kanal 1 och trummor på kanal två så måste du ju först få ljudet ifrån mixern in i programmet till kanal 1 respektive kanal 2. Eller så spelarduin en kanal åt gången. Förstår inte hur det annnars skulle kunna gåtill!
Snaggletooth Postat 25 januari 2007 Trådstartare Postat 25 januari 2007 om jag ska va ärlig så är jag inte riktigt med själv.... men hur spelar man bäst in trummor+bas+gitarr+sång i ableton?
ThomasJ Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Om ditt ljudkort inte har likamånga inkanaler som du vill spelain så får du spela in en kanala/instrument åt gången!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.