Jump to content
Annons

Glad lättsam jazz


Melin (oregistrerad)

Recommended Posts

Melin (oregistrerad)

Hallo!

Ny på forumet. Här kommer lite lättsam jazz, inte direkt min stil i vanliga fall men alltid kul att prova nya stilar och utmaningar. Låtarna är inte mixade ordentligt än.

Håll till godo:

LÅTNAMN: Smoothjazz1 & 2

ARTIST/GRUPP: Melin

GENRE: Jazz

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: ogg & mp3

STATUS: Omixad

LÅTLÄNK 1: http://www.melinmusic.com/smoothJazz1.ogg

LÅTLÄNK 2: http://www.melinmusic.com/smoothJazz2.mp3

Redigerat av Melin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen till forumet.

Nja, du behöver nog utmana ett tag till om du vill pyssla med jazz på ett övertygande sätt. Låter lite som du stoppat in ackorden och genererat en låt i "Band in a box". Solot på samplad sax är lite otäckt också. Sola på pianot tycker jag om du inte har tillgång till nåt annat "riktigt" instrument.

Kul ändå att du trampar för dig nya stigar. Keep it up and keep 'em coming.....

Mvh

Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

Melin (oregistrerad)

yes, har aldrig provat jazz förut.

Dessa är inspelade på ett försök, ren improvisation. Jag vet att saxen låter samplad, men så får det bli tills jag lär mig själv =)

btw, låt 2 innehåller ju nästan ingen sax =)

EDIT: hahah band in a box. OUCH!

Redigerat av Melin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att farbror Wernborg var lite hård mot dig. Visst kan man tänka BiB då sättet att lägga trummorna påmminer lite om det, med rätt mycket specifika figurer istället för ett mer avslappnat sväng. Men jag tycker ändå det är rätt ok. Innan saxen kommer på Oggjazzen så låter riktigt skönt. Sen får man väl stå ut med den tills du lärt dig (spela sax?).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Jag tycker att det var rätt coolt! Lite reverb svans på saxen/pianot hade suttit fint,samt lite lägre volym på saxen,tror det hade vuxit samman lite bättre då..

Det som stör mest är basens sätt att spela..Det blir lite för ryckigt,kör lite längre toner och låt den inte tystna så att pianot blir ensamt i kompet..Då kommer det att flyta på bättre.

Nice work.

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Nån måste ju stå för hissmusiken!

edit: mike, din signatur kunde ju vara

"Frekvens lyssnande poet,ljud och text byggare samt sär skrivare"

(pun intended 🙂 )

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Southbound (oregistrerad)

Fixa ihop ett gäng musiker och spela in de, så kommer detta bli hur bra som helst.

Inte för att de är dåligt nu, men de kan bli bättre.

Pianist behöver du inte de hör jag. men nån som spelar bas coh sax och trummor.

Då kommer de garanterat att svänga. De är jätte sköna låtar.

Fortsätt så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det varit riktiga instrument så hade det varit en skön låt (det är det ju iofs nu med men du fattar väl vad jag menar...). Det är i mina öron absolut inte illa för att vara första jazzförsöket - mer jazz åt folket! Lite mer djup i ljudlandskapet med reverb på t ex saxen hade nog kunnat vara skönt om man inte överdriver det. Hyfsat jobbat, helt klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...