Martin Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 (redigerat) *redigerat av admin* Redigerat 11 december 2013 av Martin
android Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Ok, tackar! Jag skäller på dig om det skiter sig... 😄 Men den där andra grejen fattar jag inte vitsen med. Att ända hur lång tid det tar innan FF "ritar upp" sidan, från 1/4 sekund till 1/10 sekund borde ju inte gör nån märkbar skillnad...? Eller har jag missat nåt?
Wibom Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Jag provade... tyckte nog det kändes lite snabbare.. ska kolla med nån tyngre sida...
Florian le Sage Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Wibom---är du släkt med Wibom i Solna??? Jag har bott på Wiboms väg i Hufvudsta på 70-talet!!!
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 (redigerat) 30 stycken samtidigt. Största delen av webservrarna är konfigurerade att inte öppna så där många samtida pipes till en client. På grund av att det ganska snabbt blir otroligt mycket belastning på servern, och den kan skicka timeouts vilket kan leda till "söndriga" bilder. Likadant i client-ändan, du får mera bilder tillika ner, men varenda en bild kommer att ta längre att ladda ner i medeltal. Internetanslutningen blir ju inte snabbare. Har man långsam uplink med mycket trafik så blir det ju inte alls heller snabbare med många simultana connections. Min rekommendation är att hålla värdet mellan 4 och 10. edit: söndriga bilder betyder alltså en "container" på bildens plats (eller alt-text). Redigerat 15 januari 2007 av tsmalmbe
Martin Postat 15 januari 2007 Trådstartare Postat 15 januari 2007 (redigerat) *redigerat av admin* Redigerat 11 december 2013 av Martin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.