Jump to content
Annons

Kontras - Betalar


juliljud

Recommended Posts

LÅTNAMN: Betalar

ARTIST/GRUPP: Kontras

GENRE: Svensk-pop

LÅTLÄNGD: 3:40

KOMPOSITÖR: Kontras

PRODUCENT: Kontras

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2003 !

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.05 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: http://www.zshare.net/audio/betalar-mp3.html

Hej!

Postar min första låt här.

En gammal som jag funderar på om vi ska göra nyinspelning på eller bara mixa om.

Vore tacksam för lite kritik.

/johan

betalar.mp3

Redigerat av juliljud
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Jag avskyr Kent, så jag hade inge förväntningar. Men som tur är vokalisten bättre här.

Så till saken. Synd att det är mono för det första. Skulle ha potetnial till luftighet, men not so som det är nu. Sen är det vazzt igen det här. Hihatten tzitzitzitzi och sången har väldigt höga dizzzkanter och sången går liksom zzåååzzöönderr när orden domineras av s. Orden blev jag inte riktigt klar på, för sången sjunker lägre och lägre ju längre låten lider. Trumsoundena...tjaa-a, nu kan det vara en stilistisk grej, men de låter lite trummaskin över det.

Monoheten är nog största problemet, det låter som en icke-monokompatibel mix uppspelad i mono med alla härligheter inklusive fasfel och så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så till saken. Synd att det är mono för det första. Skulle ha potetnial till luftighet, men not so som det är nu. Sen är det vazzt igen det här. Hihatten tzitzitzitzi och sången har väldigt höga dizzzkanter och sången går liksom zzåååzzöönderr när orden domineras av s. Orden blev jag inte riktigt klar på, för sången sjunker lägre och lägre ju längre låten lider. Trumsoundena...tjaa-a, nu kan det vara en stilistisk grej, men de låter lite trummaskin över det.

Monoheten är nog största problemet, det låter som en icke-monokompatibel mix uppspelad i mono med alla härligheter inklusive fasfel och så.

Tack så mycket för feeden. Mkt bra grejor.

Till att börja med borde jag ju kanske kunnat bjussa på en stereo-mix! Sorry.

Får se vad vad vi kan fiska upp ur gamla Bettan.

Vad det gäller trummorna så var tanken att göra något slags syntpop/80s-känsla utan att låta alltför retro. Inspiration hämtad från The Cure/A Forest och A-ha/Take on Me.

Link to comment
Dela på andra sajter

allt som tsmalmbe säger stämmer med vad jag tycker... verkligen synd på en sådan bra låt, men det fixar du till va 😉

gillar speciellt, övergången vers->refräng

refräng->vers är lite plötsligt men det kan ju också vara lite effektfullt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...