Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

4Soundgbg säljer ut mängder med EastWest/NI-pluggar för löjliga priser. Chansade helvilt på "Adrenaline" och "Vapor" för 390:- styck. Inte hunnit gå igenom så mycket av dem ännu, mest för att Cubase beter sig mucho skummo när jag försöker starta mer än en. Hade "Colossus" sedan innan (och ja, den kostade *lite* mer 😕) men kan bara använda *en* av pluggarna åt gången. Visst, jag kan få upp ytterligare en i Virtual Instruments-listan tre gånger v fem, och t o m välja ljud samt spela via MIDI - men inte spela in. Istället flummar fönsterhanteringen ur (slutar scrolla etc), och skiten dyker. Är det någon som har en bättre förklaring än "skyll dig själv när du kör Cubase SX1.0.6 på en Intel-mac"? :-)

Får hem Cubase Studio 4 imorgon så det kanske inte är en issue längre, tänkte bara kolla.

Annons
Postat

Frågan är nog om du kör slut på RAM i datorn... vissa pluggar äter ju minne som en skolklass hungriga tonåringar vid frukostbordet.

Kan tänka mig att collossus är en sådan plugg.. eftersom du kör SX 1 så vet jag att specen för rekommenderad dator inte är så vansinnigt hög och har du en modern dator borde du ha processorkraft så det räcker och blir över..men ligger du lite på minussidan av RAM brukar det uppstå problem ganska snabbt oavsett hur krallig dator du kör på i övrigt...

Kolla vad pluggarna kräver av minne och CPU först så kanske du hittar svaret själv..

Lycka till

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.