Jump to content
Annons

Complete Vocal Technique. Något att ha?


ekanman

Recommended Posts

Annons
Hejsan läste om denna boken "Complete Vocal Technique" som tydligen skulle göra underverk med din röst. Eller iaf lära dig sjunga lite bättre.. 😕

Någon som vet mer om den? Kanske t.o.m testat den själv? Skriv allt ni vet

OBS, Länk till boken = http://www.shout.dk/index.html

Hej!

Ja, det är lika bra som de påstår. Jag har provat lite. Har boken plus att jag köpt mig en termin med privatlektioner.

Om du söker här på komplett sångteknik så hittar nog några andra trådar om det här.

På www.vocalsoul.se hittar du mer information...

Säg till om det är något speciellt du undrar över...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Plockar upp en av de trådar jag hittade om sångteknik. Många verkar rekommendera Cathrine Sadolin. Själv har jag försökt få kontakt med Monica Einarsson. (www.villaancora.com) Har någon här erfarenhet av henne?

Ingen av dessa finns ju i Stockholm, så vitt jag förstår - och jag vill inte köra självstudier utan jag vill ha återkoppling.

Finns det någon här på forum som kan rekommendera en bra sångpedagog I STOCKHOLM som arbetar med den "naturliga" rösten - inte huvudklang (jag har redan fått alltför många sådana lektioner). Och som ger undervisning/masterclasses till vanliga dödliga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda jag känner till här i Sthlm (om han fortfarande är kvar) är Daniel Sanger Borsch. Min syster hade honom som lärare jag tror att det var på folkuniversitetet. Hur bra han är har jag ingen aning om men hon tyckte att det var bra och att man hade stora möjligheter att utveckla den- som du kallar det -naturliga rösten (vad det nu är) Förstår dock precis vad du menar och jag håller med. Tycker dock att du ska införskaffa Sandolins bok också då det verkligen är en suverän klarläggning av rösten och hur man utvecklar den oberoende av klangideal och andra kulturella betingelser.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...