Jump to content
Annons

Rocklåt


Recommended Posts

LÅTNAMN: .......

ARTIST/GRUPP: slaskversion till bandet Jeremy

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 3.41

KOMPOSITÖR: Snow brigade

PRODUCENT: Snow brigade

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5.05 Mb

STATUS: Skiss

Länk: Rock

Alla kommentarer är välkomna. Är mest sugen på kommentarer om melodier, arrangemang, etc, d v s låten i sig, inte så mycket själva produktionen, som mest är en slask. Men även där får man givetvis kommentera. Mycket nöje.

Redigerat av Snow Brigade
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Detta låter ju bra!

Inte riktigt min typ av rock, men det låter väldigt bra.

Tycker dock att det känns lite omotiverat att ha det långa insticket (1:45) så tidigt i låten. Kunde kanske vara en vers eller reff till innan det kommer. Var inte rädd för att låten blir för lång. Man kan alltid göra en Radio Edit vid behov senare! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Lite slö ljudbild. Svårt att specifiera. Sen kommer vissa inlägg brett ut i stereobilden, vilket leder till att grundkompet bilir monoaktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wibben: Tack för det. Intressant det där med sticket. Jag håller kanske med om att om låten var längre så kanske det kan funka bättre. Det blir lite sönderhugget eventuellt, men å andra sidan, tycker du VERKLIGEN det, eller är det bara för att man är van vid nåt annat? Tål att tänkas på. Själv är jag osäker.

Tsmalmbe: Specificera gärna, även om det är svårt. Det är kanske väl panorerat, men personligen gillar jag det tror jag. På vilket sätt blir det problem. Blir det så pass splittrat? Jag lyssnar i o f s mest i lurar o då märks det ju mindre kanske....=)

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Specificera gärna, även om det är svårt. Det är kanske väl panorerat, men personligen gillar jag det tror jag.

90% av låten låter alltså som mono, för att 10% av låten är så ultrabred stereo. För stor kontrast. Med lurar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt tycker jag, kanske skulle kunna göra något att få på lite percussion, styp shakers, blocks kanske. Hammond/piano?

Tycker annars stämmor och dylikt funkar, mina enda synpunkter egentligen är på produktionen, och i detta fall är det ju enligt dina önskemål ointressant!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar du med dej den här låten till bandet och låter de andra medlemmarna lägga till lite av sin prägel så kan det bara bli succé. Låter bra för att vara enmansorkester, tycker ofta att det blir jätteseriöst med det instrument som kompositören spelar, med här sitter det ihop......lite råddiga trummor kanske, men det fixar trummisen till i replokalen.

Rock on!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...