Jump to content
Annons

Recommended Posts

henkan (oregistrerad)
Postat

Hej,

Jag får inte metronomen att att fungera! Den funkade förut och jag vet inte vad jag gjort men jag får inte igång den igen... Jag har kryssat för att den ska vara aktiv vid både play och rec, valt pre count, kryssat i att den ska blippa, ställt in volym för blippet men den låter inte. Pre count funkar iofs men utan ljud (det tar en takt innan inspelningen börjar).

Henrik

Annons
Postat

tja henrik

jag har också haft lite problem med att få metronomen att funka. Du verkar ha försökt mycket men jag tror jag vet varför det inte låter. I mitt fall så var det helt enkelt audition regeln som var nerdragen till botten. Om den är det för dig så dra upp den och du kommer höra den ljuva metronomens härliga klick.

hoppas det löser sig iaf

henkan (oregistrerad)
Postat

Underbart! Visst var det så. Jag som trodde att jag skulle behöva leva utan metronom...

Tackar!

Henrik

• 2 veckor senare...
drloop (oregistrerad)
Postat
Med risk för att låta tjatig, men ingen som har erfarenhet av detta fenomen?

Worst case om inget hjälper efter manual letande, skapa ett midispår med ett eget klick.

Postat

Allrajt, jag kör direkt från minnet så ha överseende med eventuella konstigheter:

Beroende på vilken Cubase version ni använder så kan det vara så att metronomen är kopplad till utgångarna som kallas för Audition. Tryck på F4 och och titta på Audition-fliken vilken utgång metronom-ljudet är kopplat till. Om det inte går till huvudutgångarna så kopplar ni helt enkelt om det. 😳

Postat
Allrajt, jag kör direkt från minnet så ha överseende med eventuella konstigheter:

Beroende på vilken Cubase version ni använder så kan det vara så att metronomen är kopplad till utgångarna som kallas för Audition. Tryck på F4 och och titta på Audition-fliken vilken utgång metronom-ljudet är kopplat till. Om det inte går till huvudutgångarna så kopplar ni helt enkelt om det. :rolleyes:

Tack för hjälpen, men jag kan vare sig finna någon auditionflik eller information om metronom då jag trycker på F4, de enda flikar jag ser är inputs/outputs/groupfx/externalfx/studio.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.