Jump to content
Annons

Do you know me..


Recommended Posts

Låtnamn:Do you know me

Artist:Harmonica mike

Text/Musik:Hm

Gura:Robert"The Man On The Moon"

Övrigt slammer:Kan jag väl ta på mig

Prod/mix:HM

Genre: Upp till er.

Status:Färdig mix

Storlek: Tja,under 6 meg i varje fall

Format:mp3:a

Insplenings år:2007 Jan

Tjena boys and girls.

Så blev den klar då.Donat en hel del med det mesta.Mixat i lurar,det blev lite sent..så jag kan ju ha missat nåt.

Kör lite feedback på mix å övrigt,de e mycke nu..Helt slut i huvudet.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Du har lyckats med trummorna bättre än på andra alster. Jag skulle ha lyft lite på sången. Så är det ju lite synd med basen, det skulle sitta så fint med en riktig bas eftersom basen har en verklig roll i låten på vissa ställen. I harmonica-delen skulle jag panorera harmonican och gitarren lite mera åt sidorna. Men överhuvudtaget är ju detta verkligen stämningsfullt , välarrangerat och bra producerat.

Vitsord: Pro+

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har lyckats med trummorna bättre än på andra alster. Jag skulle ha lyft lite på sången. Så är det ju lite synd med basen, det skulle sitta så fint med en riktig bas eftersom basen har en verklig roll i låten på vissa ställen. I harmonica-delen skulle jag panorera harmonican och gitarren lite mera åt sidorna. Men överhuvudtaget är ju detta verkligen stämningsfullt , välarrangerat och bra producerat.

Vitsord: Pro+

TSMALMBE:

Så här ser Micael ut nu 😆

Jag slet med denna i ett antal timmar.Munspelet och guran var hårdare panorerad först typ 70-30 30 70.Men jag tyckte det slet hårt i lurarna. Nu ligger det 20 åt var sitt håll.I sista stund drog jag ned sången lite till förmån för pianot..

Trummorna blev bra,vette tusan varför jag inte lyckas med dom på Going down..Men dom ska få ett försök till.

Jag har tillgång till basist..Kanske dags att ringa honom nu..

Jag tackar dig för dina varma ord - det blev liksom lön för mödan..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det är en mycket bra låt och kanonbra framförande. Låten är dock värd en riktig bas. Tycker att sången ligger bra...kanske skulle kunna höjas liiiite..

Thanx MacTS..

Jag ville att pianot skulle fram lite mer,därav sänkningen på sången.Man hör ju allt som sjungs samt spelas..så..Å andra sidan - är sången bäst..Då ska den fram mer 😄

Så småningom ska det på riktig bas på alla mina alster.Jag väntar tills jag har satt och mixat det övriga..Sedan får basisten jobba lite,eller mycket beror på hur man ser det :rolleyes:

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm..

26 nedladdningar 2 kommentarer.

Då drar jag slutsatsen att jag är hemma med denna.Den får ligga kvar över helgen - men sedan är det slutlyssnat.

Med detta så tackar jag för all värdefull feedback jag fått på denna.

Ni har alla bidragit med en liten bit till det färdiga resulatet.

Nu ger jag mig på nästa projekt.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm..

26 nedladdningar 2 kommentarer.

Då drar jag slutsatsen att jag är hemma med denna.

Aha, är det så det funkar. Då borde man ju vara glad ändå med tanke på uteblivna kommentarer.

Basen är lite konstig i början fortfarande, fattar inte varför du behåller den där mysko basfiguren?

cymbaler vid 1:50 är inte rätt i mina öron. Skulle hellre önska ett slag i varje takt i stället (istället för hela tiden) Du vill antagligen ha nåt driv där men nu låter det lite såsigt, typ

Känns att du har mer att ta av sången. Låter lite som du håller igen för mycket ibland.

Acceptera inte den förrädiska digitala möjligheten att kopiera sångpartierna! (erkänner mig som medskyldig) Jag tänker på slutet (och kanske fler ställen) Bättre att låta "bandaren" gå och sjunga olika varianter och mixa ihop det.

Soundet är mjukt och fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låtnamn:Do you know me

Artist:Harmonica mike

Text/Musik:Hm

Gura:Robert"The Man On The Moon"

Övrigt slammer:Kan jag väl ta på mig

Prod/mix:HM

Genre: Upp till er.

Status:Färdig mix

Storlek: Tja,under 6 meg i varje fall

Format:mp3:a

Insplenings år:2007 Jan

Tjena boys and girls.

Så blev den klar då.Donat en hel del med det mesta.Mixat i lurar,det blev lite sent..så jag kan ju ha missat nåt.

Kör lite feedback på mix å övrigt,de e mycke nu..Helt slut i huvudet.

Mvh

Micael

Med riktiga trummor & riktig bas tror jag detta skulle vara skitbra. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

På denna har du lyckats bäst med pianot, layback och skönt.

Allt låter jättebra i mina lurar.

Basintrot skulle nog göra sig riktigt bra med en riktig bas. Som det är nu är det kanske inte den bästa delen av låten.

Annars kanon!

Link to comment
Dela på andra sajter

laregina (oregistrerad)

Jag får nog lov att hålla med föregående talare angående basen. Det är inte så illa när den blandas med övriga instrument men i början känns det lite plastigt.

Däremot tycker jag att ljudnivåerna är bra, sången ligger snyggt i framkanten.

Good job, Mike!

Linda

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättefint arrad och mixad i mina torftiga öron. Tycker reverbet är perfekt, så där man vet knappt att det finns men det är ändå där.

Thanx E.

Jag stör mig lite på bas nivån..är den inte lite för hög? Går ju att fixa i mastringen iofs..

Jag lägger nog en riktig bas på denna med hjälp av basisten i bandet.

Allt känns klart nu så det är väl dags att presentera låten för honom..han har inte hört den än.. 😆 Det är väl sista byggstenen - sen så är det komplett.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det basen som är det stora problemet. Den snubblar, låter för mycket för att sedan på något sätt försvinna eller låta boomig. Jag tycker inte den riktigt hittar sin roll i låten. Som skådespelaren som i var och varann levererad replik lyckas bryta förtrollningen den övriga ensamblen förmedlar. Jag tror att det är både ljudet och spelet.

Jag säger som 91:an sa i en tidigare version "Basintrot skulle jag skippa, överhuvudtaget ogillar jag basen. En ståbas tror jag däremot på". Ståbas kan ju vara problem att få tillgång till minst sagt, men kan du få din vän att spela in bas så vore nog mycket vunnet.

Det är möjligt att jag skulle hitta något annat att gnälla på om basen inte vore där och störde mig men jag tror inte egentligen det. Trummorna fungerar riktigt bra även om jag nog hade gått på visplinjen själv. Men jag ser ingen anledning att förändra dem.

Dock pianot kan jag tycka har lite svårt ibland att hålla igen. Typ bara lägga ett ackord och låta det klinga eller t.ex. vid refr? (Well it's all depend...) markera grooven åtminstone en takt eller så. Ok nu har du valt en annan stil med brutna ackord och slingrande linjer men jag tycker det tenderarar att bli för mycket. Dock är det även riktigt snyggt ibland, så förstå mig rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det basen som är det stora problemet. Den snubblar, låter för mycket för att sedan på något sätt försvinna eller låta boomig. Jag tycker inte den riktigt hittar sin roll i låten. Som skådespelaren som i var och varann levererad replik lyckas bryta förtrollningen den övriga ensamblen förmedlar. Jag tror att det är både ljudet och spelet.

Jag säger som 91:an sa i en tidigare version "Basintrot skulle jag skippa, överhuvudtaget ogillar jag basen. En ståbas tror jag däremot på". Ståbas kan ju vara problem att få tillgång till minst sagt, men kan du få din vän att spela in bas så vore nog mycket vunnet.

Det är möjligt att jag skulle hitta något annat att gnälla på om basen inte vore där och störde mig men jag tror inte egentligen det. Trummorna fungerar riktigt bra även om jag nog hade gått på visplinjen själv. Men jag ser ingen anledning att förändra dem.

Dock pianot kan jag tycka har lite svårt ibland att hålla igen. Typ bara lägga ett ackord och låta det klinga eller t.ex. vid refr? (Well it's all depend...) markera grooven åtminstone en takt eller så. Ok nu har du valt en annan stil med brutna ackord och slingrande linjer men jag tycker det tenderarar att bli för mycket. Dock är det även riktigt snyggt ibland, så förstå mig rätt.

Thanx DG.

Basen har nog en del att önska.Efter solot så drar den lite mot walkin´bass för att återgå till mitt ostrukturerade lir..Det går nog att göra en del där,men min tanke när jag la den var att det inte skulle låta likadant över hela låten.En traditionell basgång kanske skulle vara mer rätt,till ett traditionellt piano lir - men då blir det inte min låt,eller som jag har tänkt.

Det finns flera delar på pianot som hellre skulle passa som sololir istället för komp,väl medveten om det.Kanske förstör jag låten med mitt tänkande i stället för att göra den "by the book"...

Jag skrev den med hjälp av guran/munspel i somras,till ett betydligt banalare komp.

Musik polarna/omgivningen höjde inte speciellt mycket på ögon brynen då,nu gör dom däremot det 😎

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Det finns flera delar på pianot som hellre skulle passa som sololir istället för komp,väl medveten om det.Kanske förstör jag låten med mitt tänkande i stället för att göra den "by the book"...

Jag skrev den med hjälp av guran/munspel i somras,till ett betydligt banalare komp.

Musik polarna/omgivningen höjde inte speciellt mycket på ögon brynen då,nu gör dom däremot det 😄

Mvh

Micael

Man skall alltid följa de höjda ögonbrynen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena tjena...

Nu ska vi se vad du ställt till med.

Mycket välbalanserad och luftig mix.

Mycket bra piano spel.

Låten är välskriven och har en bra hook som sätter sig snabbt.

Väldigt bra sång och bra rattat sångljud.

Överlag är det kanon.

Det är bara basen som låter lite GM synth i mina öron.

Bra jobbat!

PS

Jag pmade dig om att jag inte vet hur man exporterar bara ett midi spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tjena tjena...

Nu ska vi se vad du ställt till med.

Mycket välbalanserad och luftig mix.

Mycket bra piano spel.

Låten är välskriven och har en bra hook som sätter sig snabbt.

Väldigt bra sång och bra rattat sångljud.

Överlag är det kanon.

Det är bara basen som låter lite GM synth i mina öron.

Bra jobbat!

PS

Jag pmade dig om att jag inte vet hur man exporterar bara ett midi spår.

Thanx LW.

Basen,tja vad gör man..? Tar det som finns till hands 😄

i väntan på den rätte..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får nog lov att hålla med föregående talare angående basen. Det är inte så illa när den blandas med övriga instrument men i början känns det lite plastigt.

Däremot tycker jag att ljudnivåerna är bra, sången ligger snyggt i framkanten.

Good job, Mike!

Linda

Thanx Linda.

Byter nog ut basen - alla klagar 😮

Hur går det med dina projekt?

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, detta får väl kvala in som en helt onödig kommentar... eftersom det inte funkar att dra ner låten för mig så jag har inte kunnat lyssna 🙂

Men jag är 100% övertygad om attt det är tokbra!

Keep on keepin´on Mike

Tjenare kompis,det var ett tag sedan..

Forumet står inför lite förändringar,så det är lite marigare att dra ned låtarna,men så här gör man:

Högerklicka välj spara mål som,döp filen till vad du vill ex. låtnamn.mp3

missa inte punkt mp3

Så löser det sig.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick lite svårt för midibasintrot, det kändes på nåt sätt omotiverat tills jag hörde

samma lir med pianot efter första versen. Så...det är ok men inte mer med midifeelingen där. Detta är väl en demo, så visst en riktig ståbas skulle ge mig ståpäls förmodligen. 🙂 Men sedan hör jag DIST!!!! 🙂 Jo det är säkert.

Du...va FHAAAÄN är det som händer 1.06? Basras??

Vidare...genuin känsla av amerikanska södern och country/western.

Va cool det skulle vara med ett par färgade tjejer i svarskör på refrängen!

Skön låt, kan inte säga mer. Din sång och munspelet fungerar klockrent. BRA!

Nad

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick lite svårt för midibasintrot, det kändes på nåt sätt omotiverat tills jag hörde

samma lir med pianot efter första versen. Så...det är ok men inte mer med midifeelingen där. Detta är väl en demo, så visst en riktig ståbas skulle ge mig ståpäls förmodligen. 😄 Men sedan hör jag DIST!!!! 😠 Jo det är säkert.

Du...va FHAAAÄN är det som händer 1.06? Basras??

Vidare...genuin känsla av amerikanska södern och country/western.

Va cool det skulle vara med ett par färgade tjejer i svarskör på refrängen!

Skön låt, kan inte säga mer. Din sång och munspelet fungerar klockrent. BRA!

Nad

Thanx Nad för dina skarpa öron.

Jag har fått på skallen för basintrot.Du är den förste som förstått hur jag tänkt.

Pianot och basen under mellan spelen är en del av introt - det går igen liksom..

Så var det tänkt(nu vet alla det 😄 ).Jag hör också en hel dist..Säg det inte åt dom andra 😄 .

Basen tappar lite tryck 1.06,velocity misstag.Men det gör inte så mycket,för det ska givetvis på riktig bas på denna.Kör tjejerna blir lite marigt..känner inga svarta,i Norrland finns det mest samer,men det hade varit grymt!

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...