squareone (oregistrerad) Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 Hej och god fortsättning!! Har en fråga till er protools-frälsta. När jag ska konvertera till mp3 i protools LE (mac) så har jag för tillfället bara att välja på constant bitrate (CBR). Finns det ett tillägg som gör det möjligt att få variable bitrate (VBR)? Det har väl funnits förr va? Fråga gärna om ni inte förstod mig. Mvh
squareone (oregistrerad) Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 iTunes Tack för svaret: Det fungerar bara inte optimalt för mig att använda iTunes och då även logic, utav anledningar som är för långa att gå in på. Lita på mig bara, min fråga gäller protools. Sökte lite på digidesigns hemsida men fick inte upp någon vettig rubrik. Finns det en encoder för protools med VBR? Mvh
chrisB Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 säger samma sak: iTunes eller QuickTime skippa mp3 i PT.
squareone (oregistrerad) Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 (redigerat) Jag litar på att det fungerar för er. Det som är problemet för mig är att itunes permanentar id-taggningen. Jag har behov att ändra den i efterhand. Så för att återgå till huvudfrågan. Finns det något ytterligare programtillägg för PT där VBR ingår? Skulle gå bra med annan mjukvara också med samma krav som jag nämnde. Dock är det ett steg för långt att ta ljudfilerna ur PT. Men kan funka.. Mvh Redigerat 4 januari 2007 av squareone
drloop (oregistrerad) Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 Jag litar på att det fungerar för er. Det som är problemet för mig är att itunes permanentar id-taggningen. Jag har behov att ändra den i efterhand. ??? Vaddå permanentar id taggningen? Har jag missat nåt? Jag kan tagga om i iTunes eller är det något grundläggande som jag har missat? Vill gärna veta så snälla förklara.
squareone (oregistrerad) Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 (redigerat) Ja min uppfattning är att itunes gör så. Rätta mig om jag har fel. vill ju bara få allt att funka. Återkommer i morgon med mer info. Måste kila. 😳 Redigerat 4 januari 2007 av squareone
squareone (oregistrerad) Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Hej! Ursäkta mitt dröjsmål. Vill inte va en smitare. Har inte hunnit bara. För att avsluta ämnet (eller fortsätta) så har jag följande info. Observera att jag absolut inte utger mig för att sitta på expertiskunskaper, det är dessa jag försöker locka fram hos er och det är därför jag tyr mig till detta forum.. Jo, åter till saken. Mitt problem går att finna tidigare i tråden. Det jag har tagit reda på är att iTunes taggning inte alltid är kompatibel med viss uppspelningsaparatur. Kan det vara windowsbaserade medier jag tänker på? Om man vill tagga om ett material i t.ex. programmet Id3tag går går inte det. Har en god vän i pc-miljö som säger att det inte funkar, varpå jag drog till med att iTunes "permanentar" taggningen. Kan ju till viss del stämma då. Eller? Likväl är jag intresserad av att lyckas tagga fler än ett spår i taget, går det med iTunes? Anledningen till att använda VBR är ju självklart att få ner den totala informationen till likvärdig ljudkvalitet CBR. Något som borde ligga i var ljudproducents intresse. Med risk för att tappa tråden så överlämnar jag till er och hänvisar till tidigare inlägg och min huvudfråga. 🙂🙂 Mvh
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.