Jump to content
Annons

FILTER

Penta_P (oregistrerad)

Recommended Posts

Penta_P (oregistrerad)
Postat

Tjena allesammans!

Idag krävs mycket experimenterande för att få till ett eget sound, varvid "layering" har blivit särskilt populärt inom elektronisk musik.

Jag sysslar med dance-musik och använder mig av just detta... (många olika synthar lagrade på varandra för att få ett nytt ljud).

Ett tråkigt problem är då att vid automatisering som filtersvep etc., blir det väldans krångligt om man måste rita in filterkurvan för alla olika synthar.

Jag skickar alla synthar till en kanal och lägger sedan gemensamma effekter på dem där för att få dem att låta som ett instrument, och här är tanken att detta filter ska komma in i bilden.

Jag har testat med Ohmboys filter, men det klarar inte av A(ttack)D(ecay)S(ustain)R(elease)... vilket är väldigt viktigt för mig- så jag undrar om ngn känner till ett sådant filter??? Alltås, mkt viktigt att det har filter envelope!!!

Tack på förhand, all hjälp uppskattas!!!

/P

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.