TheBigPicture (oregistrerad) Postat 28 december 2006 Postat 28 december 2006 Jag är nybörjare på Pro tools, och jag fattar inte riktigt hur man gör med rewire... I Cubase kan man ju adda en Rewire-kanal, men inte i Pro tools eller? Läste en annan tråd där det stod att man kunde välja reason som insert på en aux-kanal, men jag hittar inte reson där som insert. Jo, förresten, jag har alltså Pro tools LE 7.1.1 och Reason Adapted 3.0.1 och använder en Macbook. Dessutom tycker jag det är lite skumt, för om jag efter att ha startat PT öppnar Reason, så står Audio out på "Audio card" och inte "Rewire". ??? /Micke
aolsson Postat 28 december 2006 Postat 28 december 2006 Jag är nybörjare på Pro tools, och jag fattar inte riktigt hur man gör med rewire... I Cubase kan man ju adda en Rewire-kanal, men inte i Pro tools eller? Läste en annan tråd där det stod att man kunde välja reason som insert på en aux-kanal, men jag hittar inte reson där som insert.Jo, förresten, jag har alltså Pro tools LE 7.1.1 och Reason Adapted 3.0.1 och använder en Macbook. Dessutom tycker jag det är lite skumt, för om jag efter att ha startat PT öppnar Reason, så står Audio out på "Audio card" och inte "Rewire". ??? /Micke Kolla in dessa instruktions rullar...
mornel Postat 28 december 2006 Postat 28 december 2006 Båda applikationerna måste vara Universal Binary för att ReWire ska fungera. Uppdateringen till Adapted 3.0.5 bör lösa ditt problem.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.