Jump to content
Annons

Metall från lägenheten


Bagge

Recommended Posts

Alldeles för bra! 🙂 Bra att din väninna är med och sjunger, blir fin kontrast. I mina monitorer låter ljudet lite hoptryckt i melllan och övre mellanregister, som om det är för många ljud som krockar där. Men det ska kanske vara så. Eller så borde jag ha bättre monitorer (?)

väninna? flickvän 😄

Tack så mycket, jo alltså, det krockar lite här och där.. gitarrerna har för stort frekvensomfång och bråkar med det mesta, men ska försöka lägga om dom, då min topp är färdigreparerad idag 😄

men det är lite grötigt och jäkligt men ska försöka fixa det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Väldigt bra låt, jag tycker att det funkar bra med det där lite poppiga och blandning av sångaren och din flickväns röst, påminner lite om Cradle of Filths låt Nymphetamine, Evergrey eller Dark Tranquillity (lyssnade på mycket metall förut men har nu övergått till metall + alla andra stilar som finns).

Förresten, skulle nog funka att göra en häftig musikvideo till den här:P

Redigerat av Angelflame
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite väl poppigt kanske.

Alla de där ljuden i bakgrunden, är de verkligen nödvändiga? Jag tycker mest de stör.

Hade gärna sett mer döds och mindre pop i låten och mer "clean", avskalad.

jo, men nu är det så att detta är inte redigt morbid angel och det! jämt och ständigt så ska folk säga att dom vill ha det mer åt sitt håll konstant. kan inte folk bara ge kritik om sång upp och ner det var en sur ton blablablabla, men alltid så är det för snällt eller för hårt för "sin smak" men då känns det mest som man lika gärna kan låta bli att skriva, för det är ju ingen mening med att säga, låten borde vara åt detta håll, när låten är gjord och man vill ha låten så?

haha, ursäkta utbrottet men det är så jag känner.

gillar man inte skiten så skriv inte.. gillar man inte mixen så är det en annan sak, då kan man säga mer vad som kanske borde ändras. Men detta är en snäll låt, den är synthbaserad, den är lite popig..

inte amerikansk dödsmetall 🙂

nu kommer jag få påhopp för att jag ventilerade lite!

men varsågoda 🙂

Du skrev

"Lägger upp en låt för att se vad alla säger."

allra längst upp och jag skrev vad jag tyckte. Sluta klaga.

Men om jag ska vara objektiv:

Bra låt som helhelt..

1. ..men borde kanske gitarren följa synthen lite mer (inte tvärtom om det är en synthbaserad låt)? Ibland när det är gitarr, synth, growl, clean sång och jag-vet-inte-vad känns det som lite kaka på kaka. Lite för mycket helt enkelt. Inget sticket ut riktigt i dem partierna.

2. Måste du ha synthmelodierna så högt mixade när någon sjunger? Det stjäl fokus från själva sånginsatsen (som ju är superb och borde ligga i centrum).

3. När det är bara trummor, synth och ren sång eller growl, du skulle kunna fundera på att dra ner synthen lite så den blir mer komp än ett extra solo instrument förutom sången.

Synthen ligger snyggt när ingen sjunger då är det ingen tvekan om vad som är soloinstrumentet men sedan ibland när något mer händer..

Nu har jag lyssnat lite till. När det blir kaka på kaka så skulle den rena sången behöva mixas högre (mer volym alltså) så den verkligen framträder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis. Något officiellt som finns att få tag på. I vilket namn, etc etc.

Tycker det låter mycket bra, dock en del som borde fixas till som Valdez säger.

Att blanda det tunga med det vackra är något jag hållt på med i många år så jag är helt inne på vad du gör.

Jag önskar dig/er lycka till! Ser fram emot att höra mer!

  //Nicko

nej tyvärr, inte ännu!

men vi håller på med en demo. denna låt ska förmodligen vara en utav låtarna på den.

håller redan på att pilla på nästa låt, innan man är helt klar med denna. (jisses alltid likadant) men man tröttnar rätt fort på låten när man suttit för många timmar 😆

men du, kan ju hojta när demon är klar 🙂

Det tycker jag du ska göra!

Hojta alltså! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev

"Lägger upp en låt för att se vad alla säger."

allra längst upp och jag skrev vad jag tyckte. Sluta klaga.

Men om jag ska vara objektiv:

Bra låt som helhelt..

1. ..men borde kanske gitarren följa synthen lite mer (inte tvärtom om det är en synthbaserad låt)? Ibland när det är gitarr, synth, growl, clean sång och jag-vet-inte-vad känns det som lite kaka på kaka. Lite för mycket helt enkelt. Inget sticket ut riktigt i dem partierna.

2. Måste du ha synthmelodierna så högt mixade när någon sjunger? Det stjäl fokus från själva sånginsatsen (som ju är superb och borde ligga i centrum).

3. När det är bara trummor, synth och ren sång eller growl, du skulle kunna fundera på att dra ner synthen lite så den blir mer komp än ett extra solo instrument förutom sången.

Synthen ligger snyggt när ingen sjunger då är det ingen tvekan om vad som är soloinstrumentet men sedan ibland när något mer händer..

Nu har jag lyssnat lite till. När det blir kaka på kaka så skulle den rena sången behöva mixas högre (mer volym alltså) så den verkligen framträder.

Tack mycket bättre 😠

nu tar man åt sig mer, när det är lite mer konstruktivt, istället för att säga "att jag vill att man ska göra denna låt mer åt mitt håll, fast det är din låt" typ, mer så jag menade.

nu känns det bättre som sagt!

bra kritik, bra saker du tar upp, välkomnas varmt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...