Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag kan få tag på en mixer med förstärkare till bra pris, en Behringer (5-kanals 180W), och jag undrar hur det kan gå ihop med Behringer Truth B2030P!

Mixern bjuder på 180W medan högtalarna är speccade till 100W, har det nån betydelse? Jag behöver ju inte dra upp mastern fullt, eller tänker jag fel?

Är högtalarna i sig bra? Nån som provat?

Jag använder främst Reason, och jag lyssnar även på "vanlig" musik (se: mp3), och i dagsläget har jag en vanlig stereo kopplad till datorn, vad kan jag förvänta mig vid ett eventuellt byte till ovanstående? Är det OK bas i högtalarna eller kommer jag kanske vilja ha en subwoofer till detta?

(Jag har aldrig haft monitorer förr)

Tacksam för era svar och funderingar..!

Edit: Ska väl tillägga att jag både lyssnar på och producerar klubbmusik/edm, därav frågan om bas 😉

Redigerat av bwoy
Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Du skall helst ha högre wattal på förstärkaren än på högtalarna, för att kunna spela "fullt ut" med högtalarna. En förstärkare på 100W beter sig ofta ganska illa när man närmar sig 100W.

Det sagt, finns det flere saker som påverkar. 100W vaddå? Sinus? Noise? Enligt vilken standard mätt? Hur mycket distortion?

Regel: kör förstärkaren på maximalt 50% av maximum, då fungerar det oftast bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.