Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja!

Jag är på jakt efter en preamp. Vill kunna spela in både sång och elgitarr med den, så att den har ingång för både mick och gitarr är ett måste. Micken jag ska använda är en shure sm58, så jag behöver även phantommatning.

Har kikat runt lite snabbt och jag har fastnat för Line6 ux2.

Tror ni det är ett bra val, eller finns det nåt nyare och bättre på ingång? Eller finns det till och med nåt billigare som fungerar minst lika bra? Ljudkortet jag har i burken är ett creative soundblaster xtrememusic, så det lär inte va nå vidare att använda sig av det vid inspelning. Slipper ju krångla med det kortet om jag kör med nåt externt, så som ux2:an.

Tacksam för svar! 😎

Edit: Glömde säga en sak! Hade tänkt strunta i att köpa nån gitarrförstärkare, och att istället spela via preampen och datorn i realtid, om man nu kan få det att funka bra. Kommer ux2:an att fungera till det? Toneport kb37 verkar också intressant. 🙁

Redigerat av ekke
Annons
Postat (redigerat)

Kolla in toneport du, men SM58 behöver ingen fantommatning men kanske köper du en mick sen som behöver det.

Nöjer du dig med sm58 kan du köpa ux1:an vill du ha fantommatning för att i framtiden köra med en annan mick så köp ux2:an

Både ux1 och ux2 funkar till gitarr och bas att spela in direkt med

Redigerat av DrHans

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.