Jump to content
Annons

Samarbetspartner/Sångare


Assar

Recommended Posts

Det skulle vara kul att ha nån att samarbeta med, skriva låtar ihop med. Eller bara nån som har lust att skriva texter och lägga sång på låtar då och då.

Just nu behöver jag hjälp med att lägga sång på den här:

Over My Head (utan lead)

Rätt långt intro innan det drar igång - ha tålamod

Men det vore kul om låtskrivandet kunde bli ett samarbete, ett bollande av idéer och inspiration.

Jag har hållt på med musik i 35 år. Spelar huvudsakligen klaviatur och elgitarr, programmerar det mesta övrigt. Musiksmak från klassikt över jazz och hårdrock till synt och experimentella ljudkollage. Kolla hemsidan för lite referenser (assar.se).

Jag är inte mycket till sångare eller textförfattare, i mitt eget tycke, men kan lägga stämmor om det behövs. Är nog bättre på att göra arr, programmera och producera. Mixning är nåt jag håller på och lär mig (hoppas jag).

Finns i Stockholm / Årsta.

Jag tror inte att det skulle bli nåt vidare fruktbart samarbete med nån i 20-årsåldern som har Idol-ambitioner. Däremot gärna nån som har några fler år och erfarenheter i bagaget. Kvinna eller man, spelar ingen roll

Intresserad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har redan meddelat dig.

Man kan bli proffs på att göra en bakgrund. Men en riktigt bra låt börjar aldig i den ändan om det nu inte är karreoke.

En låt börjar alltid eller förr eller senare med en melodi och en text och en idé om ett uttryck.

Du har kanske gjort en fantastisk låt men det är inte tydligt här.

Tycker dock om det du gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har redan meddelat dig.

Man kan bli proffs på att göra en bakgrund. Men en riktigt bra låt börjar aldig i den ändan om det nu inte är karreoke.

En låt börjar alltid eller förr eller senare med en melodi och en text och en idé om ett uttryck.

Du har kanske gjort en fantastisk låt men det är inte tydligt här.

Tycker dock om det du gör.

Tack för det.

Självklart har jag både melodi och text redan, det är inte så att jag börjar med en bakgrund. Men eftersom jag är så urkass på att sjunga så har jag valt att inte lägga ut den versionen här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt, det låter ju halv-gamla Ultravox om det här  😎

Ring Midge....

....fast han kanske har mycket såhär i juletider  🙁

/X

Jupp, rätt gissat.

Målet var faktiskt delvis att få till en Ultravoxpastisch.

I'm a big fan ...

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...