Jump to content
Annons

Svag hörlursignal med Focusrite Saffire PRO 26 i/o


BozoB

Recommended Posts

Hej.

Har precis suttit med ett Focusrite Saffire Pro och spelat in.

Det låter bra och allt verkar smart uttänkt mm förutom en sak:

Hörlursutgången ger väldigt svag signal om man jämför med allt annat jag testat där man brukar kunna döda trumhinnan om man inte är försiktig. Jag är inte ute efter att döda trumhinnan men en sångare jag skall spela in gillar att ha starkt i lurarna och även trummor skall spelas in.

Hörlurarna är ett par Beyer Dynamics DT100 med 400 Ohm.

Fast det kan väl ändå inte vara hörlurens fel eller? (EDIt:Har nu testat med akg K 240 Studio och det vara samma problem med dem.)

I manualen beskrivs hörlursförstärkarna på Saffiren som "High Power Headphone Drivers" vilket de absolut inte känns som. När jag drar upp på högsta volym med en maxad mix i Cubase blir det helt ordinär halvstark volym.

Det måste vara nåt fel jag gör för jag kan inte tänka mig att kortet skulle ha så rutten signal ut...

Kanske någon inställning jag missat

Någon som har en ide?

Redigerat av BozoBlade
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

400 Ohm är lite för mkt kräm för ljudkortet. "Vanliga" lurar e nånstans i 32ohms klassen. Du har inte gjort nåt fel. Dina lurar e helt enkelt för feta (läs bra) för kortet. Lägg en förstärkare el dylikt mellan kort å lurar.

*EDIT* Beyerdynamic DT150 lurarna har varit min våta dröm sen tidiga tonåren. Världens bästa studiohörlurar i mina ögon (öron?!)

Redigerat av Clogshoe Ninja
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är nog så då. Tråkigt nog. Hoppades att det var mitt fel =).

Tycker det är lite lustigt dock att ett"proffesionellt" ljudkort inte pallar trycket då det väl kommer till kritan.

well well.. Förstärkare blir det då ja.

Tack för svaret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...