Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad ska man rimligen ta betalt för att (iproffitionellt syfte) spela in en radioreklam? Vad är rimligt? vad är konkurrensmässigt effektivt och vad är för lite? 500? 1500? 4000?

Vad brukar det kosta att annonsera på olika radiostationer (exempel. om ni har några)? Jag har försökt kontakta diverse radiostationer angående detta men man verkar inte vara speciellt angelägen om att svara.

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Vad ska man rimligen ta betalt för att (iproffitionellt syfte) spela in en radioreklam? Vad är rimligt? vad är konkurrensmässigt effektivt och vad är för lite? 500? 1500? 4000?

Vad brukar det kosta att annonsera på olika radiostationer (exempel. om ni har några)? Jag har försökt kontakta diverse radiostationer angående detta men man verkar inte vara speciellt angelägen om att svara.

Beror helt på vem som är din uppdragsgivare och hur länge reklamen ska gå. Är det ett litet företag så lär deras budget vara begränsad

Från några tusen och uppåt kan du nog räkna med att ta betalt.

Kostnaden för att annonsera på en radiostation är väldigt flytande beroende på hur många lyssnare stationen har och vilka tider reklamen ska köras och hur ofta, det ges stora rabatter vid längre bokningar.

Begär en offert från nenn station så får du lite mer kött på benen.

Postat

Tack för svaren.

Så 2000 per inspelning känns inte helt orimligt?

Jag tänkte mest om någon hade något exempel på någon radiostation som de visste vad de tog betalt.

Vad är "Nenn Station"?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.