Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ville bara kolla om nÄgon annan haft liknande problem:

Titt som tÀtt nÀr jag startar Cubase (SX 3) stÄr det att ljudkortskonfigurationen har Àndrats, och att detta "nya" ljudkort behöver testas innan det kan anvÀndas. Kollar man under Device Setup stÄr det att drivisen som anvÀnds Àr ASIO Multimedia, vilket Àr helt fel och ingenting som jag har sagt Ät programmet att anvÀnda. Det ljudkort som ska anvÀndas Àr ett RME Fireface 800, som ocksÄ finns som alternativ dÀr under. VÀljer man sedan detta ljudkort fungerar allt finemang, bortsett frÄn att kortets kanaler i mina olika in- och utbussar kan ha förflyttats pÄ ett till synes slumpmÀssigt sÀtt. Sitter man med mÄnga audiospÄr kan det ta nÄgon minut innan man har ÄterstÀllt allt som det skulle vara. Problemet kan reproduceras genom att man startar Cubase utan att ha slagit pÄ Fireface-lÄdan, men det intrÀffar ocksÄ dÄ och dÄ Àven om Fireface-lÄdan Àr pÄ innan dator och program startas.

Det Àr inget jÀtteproblem, men enÀr min kollega fÄr ett mindre sammanbrott varje gÄng det "inte lÄter" vore det fint att kunna ÄtgÀrda det hÀr.

Kan tillÀggas att den drivis som Cubase sjÀlv verkar föredra Àr det inbyggda ljudkortet (Dell-MOBO med SoundMax Digital Audio).

Det var det hele, och tacksam för tips.

Annons
Postat

😕 Tjena kompis!! 😄

Titt som tÀtt nÀr jag startar Cubase (SX 3) stÄr det att ljudkortskonfigurationen har Àndrats

Rackarns ocksĂ„! Men nu Ă€r vi vana vid det och fixar rĂ€tt "drivis". Men.... men första gĂ„ngen det hĂ€nde 🙁 , rann svetten.

Med vÀnliga hÀlsningar

Kalle i Kalmar och hans pappa

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.