Jump to content
Annons

Ny låt - When people go to work I go to bed


papawasarodeo (oregistrerad)

Recommended Posts

papawasarodeo (oregistrerad)

LÅTNAMN: When people go to work I go to bed

ARTIST/GRUPP: Fredrik Ståhl

GENRE: Popmusik

LÅTLÄNGD: 2.54

KOMPOSITÖR: Fredrik Ståhl

PRODUCENT: Fredrik Ståhl

EV. MEDVERKANDE: nope

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.1 mb

STATUS: Färdig låt

LÅTLÄNK: http://www.morrissey-fan.se/fredrik/mp3/slask/whenp.mp3 (jag har inget med morrissey att göra)

Ge kritik, postiv som negativ. Såga och hylla.

/Fredrik

Redigerat av papawasarodeo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag går inte in på att det finns några svaj här och där. Det är du säkert medveten om.

Tycker att det finns en bra stämning i låten. Avslappnad men ändå rytmisk och lite "stunsig". Spelet samt ljuden inkl. röst smälter samman till en helhet - förutom att trumljudet inte är så kul. Gillar klockorna som kommer in här och där. Kör på!

Link to comment
Dela på andra sajter

papawasarodeo (oregistrerad)
Jag går inte in på att det finns några svaj här och där. Det är du säkert medveten om.

Tycker att det finns en bra stämning i låten. Avslappnad men ändå rytmisk och lite "stunsig". Spelet samt ljuden inkl. röst smälter samman till en helhet - förutom att trumljudet inte är så kul. Gillar klockorna som kommer in här och där. Kör på!

Hey. Beror på vad du menar för svaj. Men i sången hör jag det då inte. Inte mer än att den ligger på gränsen ibland till o bli en blå not eller två. Men det ska den ju göra i popmusik som denna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag går inte in på att det finns några svaj här och där. Det är du säkert medveten om.

Tycker att det finns en bra stämning i låten. Avslappnad men ändå rytmisk och lite "stunsig". Spelet samt ljuden inkl. röst smälter samman till en helhet - förutom att trumljudet inte är så kul. Gillar klockorna som kommer in här och där. Kör på!

Hey. Beror på vad du menar för svaj. Men i sången hör jag det då inte. Inte mer än att den ligger på gränsen ibland till o bli en blå not eller två. Men det ska den ju göra i popmusik som denna.

Nej jag menade inte sången. Lyssnade igen och det är väl egentligen bara två små ställen där jag tycker det finns en viss tveksamhet i gitarrspelet. I princip inget att tala om och kanske en smakfråga snarare en ett fel, så skit i det!

Dock skulle jag nog önska att du gjorde om körerna. Särskilt i senare delen av låten så är det inte så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att gitarr och sång inte passar ihop. Sången är lågmält sjungen medans gitarren högljutt slår an hela tiden vilket ger en väldig konkurrens dem emellan. Ska gitarren vara kvar (den låter ju väldigt läcker tycker jag) behöver sången egentligen gå upp en oktav för att överrösta gitarren och låta lika häftig. Hur skulle det låta om du första versen behöll sången som den är och ersatte elgitarren med en akustisk kompgitarr svagt i bakgrunden för att sen i andra versen kliva upp en oktav och riktigt ta i med sången och sätta till elgitarren. För övrigt behaglig låt och melodi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man annat att älska en låt som ligger på den adressen? 😛

För låten, den gillar jag verkligen. Och sången. Och gitarrerna. Men det blir lite jobbigt att lyssna på, vet inte riktigt vad det är som gör det. Kan vara dom ganska fula trummorna. Dom känns så ihåliga på något sätt, tror att grundljuden skulle kunna funka, men att det är nån effekt för mycket på dom bara.

Sen kan det iofs vara basgången också. Tycker inte den ska följa med sångmelodin sådär, men det är ju bara jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

papawasarodeo (oregistrerad)
Hur kan man annat att älska en låt som ligger på den adressen? 😳

För låten, den gillar jag verkligen. Och sången. Och gitarrerna. Men det blir lite jobbigt att lyssna på, vet inte riktigt vad det är som gör det. Kan vara dom ganska fula trummorna. Dom känns så ihåliga på något sätt, tror att grundljuden skulle kunna funka, men att det är nån effekt för mycket på dom bara.

Sen kan det iofs vara basgången också. Tycker inte den ska följa med sångmelodin sådär, men det är ju bara jag 😮

Haha nää. Shit. Jag vet, det kändes som att jag gjorde något näst intill förbjudet när jag bestämde basgången. Men jag tycker faktiskt det skapar lite kontrast i låten, och det kanske är den du blir förvirrad av, och andra.

jag tänkte mig lite att bas och sång skulle hjälpa varandra i ett battle mot gitarrerna eller nått.

Vad är fula med trummorna? Det är ju 808-trummor och ett par 606 pukor.

Det är mumma i mina öron :-D

Link to comment
Dela på andra sajter

Upplever inget svaj i sången direkt, men så är inte jag kanske den rätte att bedömma sånt. Däremot är kompgitarren lite oprecis. Som också är lite för hög. Trumkompet är väldig mysko. Låter inte roliga. Ganska tjatiga men samtidigt envisa som ett slags mantra. Skulle vilja få upp det och höra lite mer nyanser. Kanske bongos pannat ut med annan eq.

Upplever låten inspelningstekniskt som ett ukast, en skiss att jobba vidare på.

Har jag fel, men liknar inte detta lite Velvet Underground?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...