Jump to content
Annons

Mbox som systemljudkort i windows XP


pepsmann

Recommended Posts

Annons

Jag har samma problem! Men enligt något jag såg på forumet här så kan det bero på att digidesign har tänkt till för att exempelvis windows inte ska spela upp systemljud medans du jobbar i ett redigeringsprogram..

En fundering jag hade bara.. Tyvärr ar jag ingen lösning på ditt problem..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Förmodar att det är en inställningssak.

Går jag in på youtube tex o ska se nån film, så blir det inget ljud.

Det blir bara ljud i tex winamp, cubase, protools eller så.. verkar som att ljudkortet går i standby läge när det inte används av nån sequencer eller så . och måste slås på på nåt sätt .

någon som har nån ide ? eller vet hur man ställer om så man kan se på filmer osv med LJUD helst 😠

/Perrra

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är ett jytter med Mbox och ej-inspelnings-program (och inspelningsprogram som inte stödjer Asio...). Kolla om du hittar kortet i kontrollpanelen under ljud/ljudenheter. Börja med att se till att Mboxen är vald för uppspelning av ljud.

Sen funkar det inte med alla program ändå, t.e.x Foobar och Audacity, men det går att hämta, från Digidesign, ett gratis hjälpprogram som heter DIGI MME helper, som gör att du kan använda kortet till fler program.

Redigerat av silkwood
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

hade du haft OSX hade du fått gå in i Core Audio manager, och tryckt typ visa godkända applikationer, dvs de som man valt att de ska använda sig av coreaudio!!

i windowsmiljö misstänker jag att det är ngt liknande, men kanske asio-setup eller så!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

använd 2 ljudkort istället 🙂

ett vanligt för vanligt bruk, och mboxen för musik. sen så lägger du en mixer eller en sådandär passiv volymkontroll med flera ingångar (claes brukar länka denna i div. trådar)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder Mbox2 till allt på både mac och pc.. har du nya drivrutiner? ..kommer inte ihåg riktigt, men jag vill minnas att jag hade samma problem innan jag uppgraderade till Pro Tools 7.1, och då följde det med någon ny drivrutin till Mbox2.. kan minnas fel dock..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du testat DIGI MME helper? Det funkar för mig...

Jo jag laddade ner det.. men det är bara *.exe filer man ska adda för varje program antog jag, men då är ju frågan vilken *.exe ska man lägga till för youtube? vilken player använder dom ?

Mvh

Marcus

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

har pro tools 6.7 och valde wavedriver som tillval när jag installerade kortet. Jag kan ändå inte välja mboxen som systemljud i kontrollpanelen. Laddade ner mme helper, så mp3or o sånt funkar via winamp, men det är störigt att inte kunna höra saker via flash (myspace, youtube bla.) Är det nån som varit med om liknande problem?

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...