Jump to content
Annons

Nexus demo!


Sjodahl

Recommended Posts

Kolla in www.vengeance-sound.de

Va najs!!!!

Peace

EDIT: Vilka ljud!!!!!!!!!!! Är kär! Måste köpa den!!!

EDIT 2: Gjorde gemener av genomgående versaler, samt flyttade från "Effekter". /admin

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Men man kan fortfarand inte köpa den? De skjuter ju bara fram och fram. Men demon låter riktigt bra =)

Precis, men hoppas verkligen att man kan köpa den så snart som möjligt ;D Älskar leadljudet 🙂 Några där som jag verkligen vill komma över =)

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

r206 (oregistrerad)

Är det en demo för deras synt eller en demo för en effektbox? Jag tycker det bara låter en massa överdrivet reverb och stereoeffekt om det där. Testa att trycka in monoknappen och det låter helt annorlunda och ganska tråkigt. Många ljud låter som gammal eurodisco och väldigt mycket brus på det mest dessutom. Men de har helt klart en bra affärside. Tar tom betalt för skins till synten. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en demo för deras synt eller en demo för en effektbox? Jag tycker det bara låter en massa överdrivet reverb och stereoeffekt om det där. Testa att trycka in monoknappen och det låter helt annorlunda och ganska tråkigt. Många ljud låter som gammal eurodisco och väldigt mycket brus på det mest dessutom. Men de har helt klart en bra affärside. Tar tom betalt för skins till synten. 😠

hahaha låter inte som ngn vidare synth.. 🙂

ne man skruvar till bästa ljuden själv på en analog maskin istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en demo för deras synt eller en demo för en effektbox? Jag tycker det bara låter en massa överdrivet reverb och stereoeffekt om det där. Testa att trycka in monoknappen och det låter helt annorlunda och ganska tråkigt. Många ljud låter som gammal eurodisco och väldigt mycket brus på det mest dessutom. Men de har helt klart en bra affärside. Tar tom betalt för skins till synten.  🙂

Kanske just därför man lägger på effekter och kör ljuden i stereo för att få det att låta bra!!!??? Vad är vitsen annars med effekter??? Hur som helst, jag vill bara haaaaa ett ex av NEXUS!!!!! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en demo för deras synt eller en demo för en effektbox? Jag tycker det bara låter en massa överdrivet reverb och stereoeffekt om det där. Testa att trycka in monoknappen och det låter helt annorlunda och ganska tråkigt. Många ljud låter som gammal eurodisco och väldigt mycket brus på det mest dessutom. Men de har helt klart en bra affärside. Tar tom betalt för skins till synten.  🙂

Jo för det är sååå många som lyssnar i mono idag... check!

Det är sååå många som pressar vinyl... check!

Nääee...

F.Ö Låter det ju riktigt bra... speciellt Vengeance och Dance Orcestral bankerna.

Men hur trötta kommer vi att vara på dom här ljuden i slutet av 2007?

Jag tvivlar på flexibiliteten!

Redigerat av expanded
Link to comment
Dela på andra sajter

ne man skruvar till bästa ljuden själv på en analog maskin istället!

... Och man bygger den bästa rymdraketen själv också? 🙂

Skämt-å-sido, det här låter ok.

Det kommer säkert att vara en sjysst plugg, bread-and-butter för dansmusik. Mer än så blir det ju aldrig med tanke på dess, eller rättare sagt brist av, flexibilitet.

Men det är gott nog tycker jag 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Men man kan fortfarand inte köpa den? De skjuter ju bara fram och fram. Men demon låter riktigt bra =)

Nu går den att beställa. Bara att gå till refx.net och trycka på Add to cart, så vitt jag kan se.

Lyssnade på ljuddemon på Vengeance Sound.de och det låter förstås bra som fan - men finns inte alla de här ljuden redan lättillgängliga i andra synthpluggar? Jag kan inte säga att jag blir lika ivägsprängd av den här pluggen som alla andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men man kan fortfarand inte köpa den? De skjuter ju bara fram och fram. Men demon låter riktigt bra =)

Nu går den att beställa. Bara att gå till refx.net och trycka på Add to cart, så vitt jag kan se.

Lyssnade på ljuddemon på Vengeance Sound.de och det låter förstås bra som fan - men finns inte alla de här ljuden redan lättillgängliga i andra synthpluggar? Jag kan inte säga att jag blir lika ivägsprängd av den här pluggen som alla andra.

Jo.. Mycket av ljuden lär ju komma i en kommande patch från dom till TI:n

...det verkar inressantare, så man twwiiika lite 🙂

Redigerat av expanded
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på ljuddemon på Vengeance Sound.de och det låter förstås bra som fan - men finns inte alla de här ljuden redan lättillgängliga i andra synthpluggar?

Självklart! Det här är en multigigabyte-rompler av hans tidigare ljudpresets för Access och Rolandsyntar typ.

Jag spotade tom. några Roland-originalpresets i demon.

Nexus gör ljuden tillgängliga i VST-form, för att hands-up-folket ska slippa köpa 2-3 st Virus C och köra vidare i datorn istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kommer det nog soundbanks med mer modernare ljud.

4 st, nya banker med ljud, till början av nästa år (vilket ju är snart) är utlovat!! Om det sen stämmer återstår ju att se!!

Minimal House

Psy/Goa-Trance

Perpetual Motion (Ambient)

Trance

Dom 3 sista expansionerna verkar för min del intressanta (av namnen att dömma 🙂 ). Kompletterade med Dance vol.1 vid min beställning av Nexus.

Skål!!! Nu ska jag ta en biiiira!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt besviken faktiskt! Visst är det bra kvalité på ljuden, men det mesta har man hört förut...och som jag har hört så är möjligheterna till att förändra ljuden inte så jättebra.

Tråkig demo man fick lyssna på! Mest en massa hands up, klubbslingor...

Efter allt tjöt om hur grym den kommer att vara så känns det här som ett skämt!

Jag lägger dom pengarna i VirusKassan istället!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

nåväl. har lite överskottspengar som jag inte vet vad jag ska lägga på, så jag har nu beställt en nexus + dance vol. 1 och dance orchestra. Det lär väl som sagt komma fler ljud som man kan köpa med tanke på "vol.1"...

Provade demon på över 1 gb.. Blev faktiskt omvänd i mina fördomar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...