Jump to content
Annons

MIDI-filer i Battery 3


Gäst

Recommended Posts

Tjena

Roade mig i hlegen med att läggas in Battery 3 på datorn. Efter lite mekande (som vanligt) fick jag det att funka. Justa ljud och allt men; jag köpte det mest för att det skulle finnas färdiga trumkomp som MIDI-filer som man sen skulle kunna gå in och pilla i och på så sätt slippa att "handprogrammera" alla trumslag. Jag hittar dock inte dessa!

Ligger de i nån mapp på skivan som inte installeras automatiskt när man kör setup.exe eller ligger de bara gömda nånstans?

Tacksam för svar

Olalj

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Va, nu blir jag sur. Säljaren sade att det gjorde det, det var därför jag köpte det... Orkar nog dock inte bråka och som sagt, det är ju justa ljud. Var kan man hitta trum-midis då?

Olalj

Link to comment
Dela på andra sajter

Dr Hans,

Om man laddar ner några midifiler från groovemonkey och importerar till Cubase; kommer de att funka om man vill spela upp dem med Battery?

Vet inte om jag uttrycker mig klart men olika lud är väl "assignade" en viss plats och om dess platser inte betyder samma sak i EZ-drummer och battery så blir det väl fel?

Olalj

Säljaren sade för övrigt att i ez drummer fanns det inga midifiler...

Link to comment
Dela på andra sajter

Battery3 är en trumsamplare enbart.

EZdrummer är en VST/RTAS/AU instrument med färdiga komp och fill som kan mixas innan du "Drag and Drop" till din Cubase. därefter kan du redigera kompet.

Du blandade nog ihop vad färsäljaren sa, eller så blandade han ihop de. 🙂

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Försäljaren blandade nog ihop det; tydligen fanns det midi-filer i Battery 2. I vilket fall så skulle han kopiera sina egna och ge mig så det verkar lösa sig.

Olalj

Link to comment
Dela på andra sajter

Laddade ner lite fria samples från Groovemonkey och testade att spela upp dem med lite olika kit i Battery 3. Fan vilken skillnad jämfört med att sitta och handjaga... Olika velocitys och allt. Hann inte hämta midifilerna i butiken idag men nu längtar jag...

Nu blev det mer att sitta och plocka bort lite slag. Samplingarna var rätt så "slagrika" men jag antar att de vill visa vad de kan.

Olalj

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...