Jump to content
Annons

promises-concubine


Concubine

vad tycks  

12 röster

  1. 1. vad tycks

    • kanon
      3
    • ok
      6
    • dålig
      0
    • vet ej
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN:promises

ARTIST/GRUPP:Concubine

GENRE:alternative/rock ballad

LÅTLÄNGD:4:01

KOMPOSITÖR:Michael Dohrnér

PRODUCENT:Michael Dohrnér

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT:nedladningsbar mp3 el. hi-fi

STORLEK: 5 nånting mb

STATUS: Färdig nånting

Länk:Soundclick

Började med denna låt för en vecka sedan, med min gamla pressario och programvaran jag använder vet jag inte om jag kan få ut ett bättre kvalité på låten. Har lysnat på den så många gånger så jag kan inte vara objektiv längre...tänkte ni kunde hjälpa till med lite synpunkter.

Tack på förhand

/Micke

har nu ändrat lite i versen vid 2:34, mixat om trummorna så de kommer fram lite mer samt sänkt craschen, ändrat eq,n på pianot och gjort lite finskjusteringar i volymen till "vocalsen"...samt lite annat....

mera synpunkter alltid vällkomna

tack/

Micke

så..lite nya ändringar..nästan där...eller?

promises.mp3

Redigerat av Concubine
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Naana....

Arr/Production

Gillar introt skart...

Snyggt med så Dov solodist..

Piano slingan kund vara ljusare i Eq..

Fade out 😉 Fade in 😛 ...Mmm

Fin text, men sångmelodin vid refr 2.34 skulle kanske varieras..Liite mer kanske

Mix/Master

Bra dynamik

Lite dovt piano som sagt

Känns som allt samlas i mitten på nått sätt...Mer bredd..

Sången är mycket bra mixad...

Fläska upp nivån på trummorna

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Snyggt intro,fick lite "Stairway to heaven" vibbar..Sången är lite trevande/osäker.

Missförstå mig inte nu,du/den som sjunger har bra röst.Men ett rockigare röstläge med stöd från magen skulle verkligen höja denna.Låten är bra,guran låter lite "grötig",bästa ord jag kunde komma på under den rockiga delen..Kanske lite lägre volym,samt lite mindre dist skulle ge en bättre ljudbild?

Sången är lite hög under introt,eller lite ojämn i volym - automatisera..

Virveln/kantslaget är för lågt mixad under introt.Den kanske kryper fram mer under det rockiga partiet,om du drar ned guran..

Lite synpunkter från Norr..Bra låt som sagt!

Mvh Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Naana....

Arr/Production

Gillar introt skart...

Snyggt med så Dov solodist..

Piano slingan kund vara ljusare i Eq..

Fade out  😉  Fade in  😛 ...Mmm

Fin text, men sångmelodin vid refr 2.34 skulle kanske varieras..Liite mer kanske

Mix/Master

Bra dynamik

Lite dovt piano som sagt

Känns som allt samlas i mitten på nått sätt...Mer bredd..

Sången är mycket bra mixad...

Fläska upp nivån på trummorna

ville ha den klassiska "grand-piano" känsla därav den mörka feelingen i den..men skall prova

vid 2:34 tänkte faktist skulle bli duett...skall bara övertala min "duetist" att våga sjunga i microfon...sen tänkte att hon skull fortsätta med "slingan" som gitaren kör i bakgrunden "and I promise that I will always be there for you" biten...provade själv men det blev bara grött och själv skulle jag ta den låga stämman under den biten...

..trumman skall upp....hade lite problem med alldeles för hög symbal ljud men lyckades åtgjärda det igår så det blir lite mer pump i låten...

/micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Snyggt intro,fick lite "Stairway to heaven" vibbar..Sången är lite trevande/osäker.

Missförstå mig inte nu,du/den som sjunger har bra röst.Men ett rockigare röstläge med stöd från magen skulle verkligen höja denna.Låten är bra,guran låter lite "grötig",bästa ord jag kunde komma på under den rockiga delen..Kanske lite lägre volym,samt lite mindre dist skulle ge en bättre ljudbild?

Sången är lite hög under introt,eller lite ojämn i volym - automatisera..

Virveln/kantslaget är för lågt mixad under introt.Den kanske kryper fram mer under det rockiga partiet,om du drar ned guran..

Lite synpunkter från Norr..Bra låt som sagt!

Mvh Harmonica mike

tack så myck...

förstå dig precis...sången är lite låg för mig och försöker från magen men det blir riktigt konstigt...skall öva i bilen på väg till jobbet ett tag innan jag spelar in den igen....blir nog lättare när jag kan texten.. 😉

...gitarr ljudet som är i solot är från en gammal charvel som skulle behöva lite bättre pick-ups och den som kör den distade backgrund är en gibson SG som har för bra pick-ups och är verkligen grov i ljudet...fundera på omvände ordning men den gör sig bra i den odistade biten....rädd att förlora kraften om jag sänker guran..

...hela trumm partiet skall up en anning vilket förhoppnings viss löser virvel problemet...

Tack för du tog lite tid och lyssnade igenom

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

ok...sänkt sången i början och i "versen"...trummarna upp och eQ på piano upp samt distade gitarr volym ner....

räcker det så eller skall man ta i med hård hanskarna.... 😎

p.s. samma länkar så tyvär kan ni inte höra föra versionen om inte ni har sparat den

mvh/ micke

Link to comment
Dela på andra sajter

märkte att crashen var lite hög när jag lyssnade på den i bilen så har åtgjärdat det med....la in hela låten i lite mer reverb för att förhoppningsvis göra den lite fylligare...vad tycks

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow.. Fick Mark Knopfler vibbar här.. Men skär bort allt under 80Hz på sånegn och höjj den totalt nåra decibell.. 4~6 skulle jag tro.. Skön låt annars 😆

garv....jag trycker på den stora röda knappen och får in ljudet i plåt-burken....och sen gör vad 😳 ...

...skall försöka....

....tar bara lite tid att läsa genom html-help-handboken.... 😆

Tack för de fina orden...det värmer....

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm...

Pianot. Mycket bättre. Men inte sådär........WWWWOOOOWWWW 🙁

Helt ok arr..Fadningen hade inte jag haft menmen...

Mix/Master kan ALLTID bli bättre no matter what...Alltid

nån som inte är nöjd...MEN denna håller

Sången är som vanligt...Outstanding...om man bortser från refr

vid 2.40 nått...

Gött mos M

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

I överlag låter det bra. Men i mina öron tar pianot upp lite för mycket plats. Hade varit coolt ifall det hade varit lite mer laidback(men det är ju en smaksak)

Sång: Bra ton i den. Inte helt 100%ig men det ger bra karaktär i låten.

Kul med ett långt solo.... Inte alls illa!

Jupp helt ok låt!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm...

Pianot. Mycket bättre. Men inte sådär........WWWWOOOOWWWW 😆

Helt ok arr..Fadningen hade inte jag haft menmen...

Mix/Master kan ALLTID bli bättre no matter what...Alltid

nån som inte är nöjd...MEN denna håller

Sången är som vanligt...Outstanding...om man bortser från refr

vid 2.40 nått...

Gött mos M

😛

menar du hela biten vid 2:40....eller bara när jag försöker ta i i slutet..(det som var början till refrängen.)

...fadningen gillar jag för annars hade in fadningen tappat sin känsla... (har snott från nån metallica låt...eller "lånat")

...helt rätt angående mix-mstringen....men det tar tid...lär mig lite mer för varje gång man gör nåt och från alla tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

I överlag låter det bra. Men i mina öron tar pianot upp lite för mycket plats. Hade varit coolt ifall det hade varit lite mer laidback(men det är ju en smaksak)

Sång: Bra ton i den. Inte helt 100%ig men det ger bra karaktär i låten.

Kul med ett långt solo.... Inte alls illa!

Jupp helt ok låt!

😆

tack så myck.

som sagt va....skall öva lite i bilen så att texten sitter riktigt då blir det mindre osäkert i rösten

as for solot....har sgt det förut...skriva låtar för att få soloa lite...precis som mixn-mast. ju mer man får lov att försöka ju bättre man blir...försöka komma ifrån att vara en "ackord-artist" så att säga och leta mig lite längre upp i gitarr halsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow.. Fick Mark Knopfler vibbar här.. Men skär bort allt under 80Hz på sånegn och höjj den totalt nåra decibell.. 4~6 skulle jag tro.. Skön låt annars 😉

ok...allt under 60 bort....bir det bra?? och rösten upp några decibel (hör ju mitt röst ännu mer...fan)....tyvärr är det samma länk så det finns inget att jamföra med.....minskade lite på reverbet också...

Link to comment
Dela på andra sajter

papawasarodeo (oregistrerad)

Du har sjukt grym röst! Och det finns mycket musik inom dig det hörs. Musikaliteten är det absolut inget fel på!Men jag skulle helst se att du gjorde något annat än det här, för det ligger mig inte i smaken. Mer Nick Cave och mindre Metal-gitarr så kan det bli hur bra som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har sjukt grym röst! Och det finns mycket musik inom dig det hörs. Musikaliteten är det absolut inget fel på!Men jag skulle helst se att du gjorde något annat än det här, för det ligger mig inte i smaken. Mer Nick Cave och mindre Metal-gitarr så kan det bli hur bra som helst!

gör lite blandat vad som man känner för och oftast är det låten som styr hur den blir som färdig ....den här började som en ackustisk ballad men svängde vänster... 😕

tack för uppmuntran

mvh/

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,då ska vi se..

Kanske lite låg sång under introt,men väldigt fint och känslosamt sjunget.Jag sitter med lurar nu,så det är ju lite lurigt - dom har lurat mig förr..

Där drar det igång,tycker att sången fortfarande är lite låg..Kör prylen hörs svagt..

Bra ljud på guran - det smälter ihop mer nu..Höj sången så tror jag att du är hemma.Bra låt - men det vet du ju redan att jag tycker..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,då ska vi se..

Kanske lite låg sång under introt,men väldigt fint och känslosamt sjunget.Jag sitter med lurar nu,så det är ju lite lurigt - dom har lurat mig förr..

Där drar det igång,tycker att sången fortfarande är lite låg..Kör prylen hörs svagt..

Bra ljud på guran - det smälter ihop mer nu..Höj sången så tror jag att du är hemma.Bra låt - men det vet du ju redan att jag tycker..

Mvh

Micael

kör pryl...hänger inte med där...har lite reverb på rösten och lagt up den som dubbel "track" varavven ligger lite efter och inte ha nån reverb på och är kraftigt sänkt i volym men ingen kör....förklara mera 😉

Redigerat av Concubine
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Tänkte lyssna men länken funkade inte?

Checka och lägg upp en ny.Jag vill höra dina ändringar..

Mvh

Micael

bifogad fil nedladningen funkar nu....soundclick vet i f*n...fick bli en myspace så länge...lustigt nog hade båda filerna fursvunnit...har väll pissat off nån data nörd....har inte gjort några ändringar men är lite orsäker om rösten skall upp....lyssna utan lurar..

Redigerat av Concubine
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...