Fredde_01 (oregistrerad) Postat 29 juli 2004 Postat 29 juli 2004 HEj! Har en ny laptop, dell INspiron 5150 och ett Ànnu nyare Audiophile USB! Nu till problemet, nÀr jag ska installera Audiophile sÄ fungerar det utmÀrkt fram till den sista installationsdelen.... trots att det stÄr att det lyckades... för det installeras ingen "Control Panel", och xp hÀnvisar till att jag ska avinstallera igen! Det enda som kommer upp i M-Audio kat. pÄ start menyn Àr *Read me, och *Aninstallera.... fattar ingenting! Inget ljud, ingenting! nÄgon som kan hjÀlpa, hade varit tacksam MVH Fredrik
Patbos Postat 29 juli 2004 Postat 29 juli 2004 Pröva att ladda ner drivarna frÄn nÀtet, och installera... kan fungera, har ett audiophile 2496, och det krÄnglade med CDŽn... drivarna frÄn nÀtet fungerade bÀttre. och controlpannel kom igÄng den med!
Fredde_01 (oregistrerad) Postat 30 juli 2004 Postat 30 juli 2004 tack för tipset det löste sig ÀndÄ... efter mÄnga ominstallationer men nya problem har dykt upp, kör nu cubase SX, o alla audio-grejer fungerar perfekt alla VST i realtid o.s.v, men om jag bara vill spela in MIDI, sÄ blir det ett jÀkla latency tills jag hör det i lurarna frÄn Audiophile. Om jag vÀljer Audiophile USB output sÄ kommer det inget ljud, den enda som jag fÄr ljud i e om jag vÀljer "MIcrosoft GS Wavetable Synth" men det blir latency.... WHY? En bra dator, ett Bra ljudkort, men icke sÄ nicke! Hade varit glad för hjÀlp TACK
Fredde_01 (oregistrerad) Postat 30 juli 2004 Postat 30 juli 2004 det finns en massa out-val "emulated", vad Ă€r det? (nybörjare) Varför kan jag inte anvĂ€nda mig av audiophile USB out? NĂ„gon som vet, blir galen! MVH đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.