Jump to content
Annons

EZ drummer VST-RTAS FXpansion


sozo

Recommended Posts

tjena!

Kör PC, Win XP SP2, PT 6.7.

Och mitt problem är att det inte funkar att Wrappa EZ Drummer för mig.

Jag startar Wrappern och så gör jag en sökning och får upp alla mina pluggar Bla EZ drummer och det står i grön text om att den ska funka.

Sedan startar jag PT och gör ett AUX-spår och ska lägga EZ drummer som insert men EZ drummer finns inte i listan. 😉

Någon som vet vad som står på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag skapar ett instrumentspår å då funkar det bra. Kör dock RTAS-versionen nu istället då jag tyckte VST-versionen segade ner systemet lite väl mycket för mig. Hoppas det går bra!

Jo det hade varit fint med instrumt spår men jag kör 6.7 och det finns inte på den versionen. 😕

Redigerat av sozo
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skall du köra via wrappern över huvud taget? eller EZ Drummer RTAS kanske bara fungerar i PT7 ?

Eftersom jag har EZ Drummer i VST och vill Köra det i PT så måste jag ju använda wrappen.

Är det inte en fri download på RTAS versionen?

jaså är det? vart får man ner den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett om VST-versionen funkar wrappad så verkar EZ Drummer kräva PT 7.

Kolla längst ner på Supported Applications.

http://www.ezdrummer.com/prodinfo_ezd.asp

Det står att det bara ska fungera med logic 6.4 eller högre också, men det funkar helt perfekt i logic 5.5 (PC versionen) ändå.

Därför litar jag inte riktigt på vad som står där.

Redigerat av sozo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hylse (oregistrerad)

Jag har laddat hem uppdateringen till ezdrummer så att jag kan använda pluggen i rtas format i pro tools.

Jag har bara Pro tools version 6.4 och det funkar kanon.

Det ända som inte funkar är drag n drop och multiple outputs, men för mig gör det inget, man får ta lite omvägar så länge innan man uppgraderar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...