Jump to content
Annons

Vart ska man leta efter lokaler till studio?


ChrioN

Recommended Posts

Annons

Vissa byggen med replokaler funkar ju så att man hyr ett eget rum, till vilket man flyttar alla sina instrument och har sin egen nyckel till. Det är väl bara att flytta dit syntar och monitorer och mixerbord och whatnot istället för att ställa in trumset och PA?

Link to comment
Dela på andra sajter

studentlägenheter brukar inte vara större 🙂

Hamnar själv i en box på 17.4 kvadrat nu när jag ska börja plugga.

Menade väl mest att om man ska hyra en annan sorts lokal.. Men det är klart att det går när man tänker efter! Att du inte hyr dig en replokal som någon tipsade om? Måste ju va perfekt. Förmodligen redan ljudisolerat, säkerligen ganska billigt o du kan stryka omkring där dygnet runt och poppa maxvolym utan att nån störs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudisolerat vette tusan. Nu när jag tänker efter var det nog ingen bra idé. Kan bli lite svårt att lyssna på detaljer i virvelljudet samtidigt som man hör DUNK-DUNK-DUNK-HAAAAAIIILLLL SAAAAATTTTAAAANNNN-DUNK-DUNK-DUNK från replokalen bredvid...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudisolerat vette tusan. Nu när jag tänker efter var det nog ingen bra idé. Kan bli lite svårt att lyssna på detaljer i virvelljudet samtidigt som man hör DUNK-DUNK-DUNK-HAAAAAIIILLLL SAAAAATTTTAAAANNNN-DUNK-DUNK-DUNK från replokalen bredvid...

hahaha, ja då är det ju bara o lägga ner. Måste väl gå att fixa nåt via ABF eller medborgarskolan. En kompis i piteå har en kalaslokal han pröjsar 500:- i halvåret för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...