Jump to content
Annons

Mbox för resten av burken?


Loud

Recommended Posts

Jag har precis köpt ett mbox och har fått 5.2 versionen att funka kalas men jag undrar om man kan sätta mbox som huvudljudkort? alltså skicka allt ljud ut via den? och just ja, en till fråga. Jag ska uppgradera till 6.4 men deras webbutik tog inte kredtkortet jag använde trots att det är helt ok och inte mitt momsregistreringsnummer, så kan man köpa det via någon återförsäljare i stockhom (lämpligtvis) istället? Jag vet att avid har ett par återförsäljare, men borde man kanske hellre gå till estrad eller så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag var just inne på samma fråga faktiskt. Jag vill köpa en mbox men trodde inte det gick att använda som "vanligt ljudkort" utan bara till inspelning. Men hur fungerar det då, finns det tex rca-portar ut på en mbox så man kan köra signal till stereon?

Redigerat av Zamn
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bara har ett ljudkort, så bör du stänga av alla systemljud för att inte riskera att det bråkar med det seriösa ljudet medan du jobbar med musiken.

Jag tycker att det bästa alternativet är att ha två ljudkort - ett för systemljud och spel - och det andra för musicerande. Jag kör själv med ett RME Hammerfall och ett SoundBlaster Live för att ha tillgång till allt ljud jag vill ha vid alla tillfällen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har brjat köra mitt DIGI 002 som standard ljudkort. Vist känns det lite overkill men det är gött, jag får bra ljud genom mina monitorer och jag har en knapp där jag kan höja och sänka volymen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Det enklaste och oftast smidigaste är att helt stänga av det gamla ljudkortet. Det frigör dessutom systemresurser 😏

redan gjort. Eller snarare jag hade ett audiophile som jag sålde nu och pluggade i mboxen istället. Föressten, hur blir man av med drivrutinerna för det gamla kortet? jag behöver knappast "deltatray" och det längre heller. Hur blir man av med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bara har ett ljudkort, så bör du stänga av alla systemljud för att inte riskera att det bråkar med det seriösa ljudet medan du jobbar med musiken.

Jag tycker att det bästa alternativet är att ha två ljudkort - ett för systemljud och spel - och det andra för musicerande. Jag kör själv med ett RME Hammerfall och ett SoundBlaster Live för att ha tillgång till allt ljud jag vill ha vid alla tillfällen...

Men varför två kort? det är väl ändå bara resurskrävande? Jag tror knappast ditt soundblaster presterar bättre än ditt hammerfall när det gäller spel och så i alla fall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...