BeatClub Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Tja gott folk! NĂ„n mer Ă€n jag som haft problem att komma igĂ„ng med E-mu 0404 (PCI)? Jag anvĂ€nder mig av Cubase SX2 och vill spela in min roland ljudmodul (i stereo). Jag har kopplat allt osv. Har Ă€ven kopplat Patchmixen som man ska för att skicka det till en bus i Cubase. Problemet Ă€r hur fĂ„r jag ljudet frĂ„n min ljudmodul att spelas in i stereo och höras nĂ€r jag spelar i programmet. FörstĂ„r inte hur man ska ladda bussarna i Vst connections. NĂ„n vĂ€nlig sjĂ€l som vill berĂ€tta det för mig? đ Om jag har trasslat till det för mycket sĂ„ kanske nĂ„n kan berĂ€tta hur man gör steg för steg för att fĂ„ 0404 att spela in externa ljud i stereo i Cubase SX 2. Tackar sĂ„ mycket pĂ„ förhand!
Bebopkeys Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 NÀr jag spelar in "utifrÄn" sÄ anvÀnder jag striparna "PCI Card in L" och "PCI Card in R" samt Asio out 31/32. Annars funkar det inte för mig. NÀr jag dÀremot spela in "internt" sÄ anvÀnder jag Asio 1/2.
BeatClub Postat 1 november 2006 TrÄdstartare Postat 1 november 2006 JasÄ det kan ju vara nÄt att prova. SÄ man mÄste byta instÀllningar sÄ fort man ska spela in antingen internt eller externt. LÄter osmidigt.
Bebopkeys Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 JasÄ det kan ju vara nÄt att prova. SÄ man mÄste byta instÀllningar sÄ fort man ska spela in antingen internt eller externt. LÄter osmidigt. Om du inte Àndrar instÀllningar nÀr du spelar in ett externt instrument eller sÄng sÄ fÄr du ju med allting som redan Àr inspelat pÄ samma kanal i Cubase.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.