Jump to content
Annons

Har jag lyckats?


kentaa

Recommended Posts

Artist: Kemal

Låtnamn: En sång "test"

Beat: OP Production

Format: MP3

längd: 29 sek

Tjena har pillat & trixat i ett par dagar nu och ja tror äntligen att ja lyckats med effekten som jonas använde till boten anna låten vad tycker ni har jag lyckats eller är det lite kvar att mekka med? kom med kritik...

MVH

Kemal

Kemal_Ensong.mp3

Redigerat av kentaa
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tbruce

Mobba mig inte 🙁 Jag är ny på effekten ja pillade med pitharna drog inte ner något men men får pilla lite mer då

Haha förlåt. Alltså, vill du ha den här effekten så visst... men vill du verkligen det? Det känns som att musiken riskerar att bli grymt tidsstämplad med hård autotune...

Förresten så menar du "Cher-effekten"... "Boten Anna-effekten" är när man lägger ut en låt på internet och blir B-kändis. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm... vet inte vad jag ska tycka förutom att det låter bedrövligt.

Fan, kan inte alla bara ta och lägga ner autotunersoundet nu. Tillbaka till ett mer naturligt sångljud(eller iaf nåt nyare mer orginellt sound.)

Som någon sa så är det ingen konst att få till detta sound. Sjung lite falskt alternativt pitchshifta din rena sång en aning och sen ställer du bara in autotunern att jobba snabbt och hårt. Sen har du en lika illamåendeframkallande autotuner som basshunter.

EDIT: Måste bara tillägga att jag inte är helt motståndare till autontune. På körer och liknande som ligger lite längre bak kan det lätt funka. Även om du har en helt perfekt tagning med några småsura toner. Det är då skillsen vid autotuner visar sig. När man vill pitchshifta utan att det märks. Basshunters skit kan väl vem som helst göra.

Redigerat av BozoBlade
Link to comment
Dela på andra sajter

vad håller ni på med?!

grabben vill få till en sak och ni håller på och mobbar ut stackarn.

vad som är bra för honom kanske inte är bra för just er. det är väl lite det som är grejjen med musik va? han kanske inte ska göra en låt med effekten? vad vet vi?

skärp till er och skriv vettiga saker istället!

Redigerat av coxen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att melodin var helt okej! Bakgrundsmusiken låter också okej, om än något tråkiga ljud. Låter lite som Fasttracker..

Om du vill ha autotunebludder, så har du lyckats!

Keep it up!

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Ja, du har lyckats vrida ner hastighetsreglaget på autotunen på noll. Gratulerar! Ett par dagars pill och trix, det är det ju värt! Kan man se fram emot en tutorial?

Det där kanske inte var så trevligt sagt.. 😏

Jag tycker det är en fin låt med ett fint budskap. Tycker det är fint med empati och det hedrar dig att du uppskattar dina medmänniskor.

Bry dig inte om Tbruce, han är bara avis & behöver en kram, en flickvän och ett kollektiv.

EDIT: Tycker du ska göra en video till, Kemal.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker så här.

Effekten är inte så hård som i boten anna, vilket är bra.

Och om jag förstår detta rätt så är det bara i refrängen som det ska vara autotune ?

Fortsätt med låten och lägg upp allt när den är klar (inkl vers etc)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bry dig inte om Tbruce, han är bara avis & behöver en kram, en flickvän och ett kollektiv.

...och du är jävligt dryg maxmaxmax. Vad vet du om Tbruce? Han kanske har en jättefin flickvän som han får massa kramar av. Din kommentar var om möjligt sämre en Tbruces kommentar. 😛

.Viktor

WORD! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
...och du är jävligt dryg maxmaxmax. Vad vet du om Tbruce?

Det har jag ju redan skrivit. 😛

Förresten varför är det fel att Tor vill ha ömhet & omtanke?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten varför är det fel att Tor vill ha ömhet & omtanke?

Absolut inget fel alls.

Jag fick bara en väldigt stark känsla att du försökte framställa Tbruce som en idiot. (Det såg så ut i mina ögon när jag läste ditt inlägg).

Det tror jag nämligen inte att han är bara för att han tyckte att kentaa inte hade åstakommit något märkvärdigt de senaste dagarna.

Stop making flame war, grabbar 😛 Forumet blir trevligare då.

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Jag fick bara en väldigt stark känsla att du försökte framställa Tbruce som en idiot. (Det såg så ut i mina ögon när jag läste ditt inlägg).

Försök gärna se det positiva i saker, det blir lite tråkigt annars.

Jag tror att det är många som skulle behöva en varm kopp choklad och någon att hålla om, minsann.

Archaos: Du är inte dålig, du är bra på annat 😛 Högerklicka och välj "spara som" och döp filen till något.mp3 så ska du se att allt blir bra. 😠

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå den var ju fet :rolleyes:. Man får ju utnyttja teknikens nya grejer, men inte för mkt den dära effekten. Men på ngra ställen i en låt kan man väl ha dt, det låter bra, tkr jag 😄 försöker också få fram dt, får inte precis dt men dt kommer hehe ;D

Redigerat av KostasB
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå den var ju fet 😉. Man får ju utnyttja teknikens nya grejer, men inte för mkt den dära effekten. Men på ngra ställen i en låt kan man väl ha dt, det låter bra, tkr jag 😄 försöker också få fram dt, får inte precis dt men dt kommer hehe ;D

Är du allergisk mot vokaler eller börjar jag bli gammal och inte hänger med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...