Jump to content
Annons

Anders - Realdoll


Jarnis

Recommended Posts

LÅTNAMN: Realdoll

ARTIST/GRUPP: Anders

GENRE: synthpop

LÅTLÄNGD: 2:49

KOMPOSITÖR: Anders

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,87 MB

STATUS: Skiss

Hur låter det här då? Håller ljuden? Blír man trött på den wah-wah-iga synthen? Jag tycker att den låter gött. Är trummorna för cleana? Hur är arret? Borde jag slänga in nån form av brygga? Funkar höjningen på slutet?

Realdoll.mp3

Redigerat av Jarnis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

Fan, du har verkligen något speciellt. Tycker det är som bäst i den underfundiga refrängmelodin. Bra driv i trummorna och bra dynamik i arrangemanget.

Sen är versen lite självklar och säger inte tillräckligt mycket för mig. & så tycker jag det fattas sång.

EDIT: förresten tycker jag "ANDERS" är det bästa gruppnamnet sen the band. 😉

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lyssningen.

maxmaxmax: Något speciellt alltså? Kul att du tycker det!

Jag måste erkänna att jag inte riktigt har tänkt igenom strukturen på låten. Alltså vet jag inte riktigt vad som är vers och refräng. Den underfundiga melodin som du syftar på antar jag är den bärande slingan i låten som går mest hela tiden. Det andra sjoket är ihopknåpat vid ett tidigare tillfälle och fick tjäna som brygga/vers/whatever i den här låten. Håller med dig (om vi nu pratar om samma melodi) att det partiet är lite blekare. Låt oss säga att jag vill slå ett slag för de mediokra melodierna.

ANDERS är ett bra namn, ja. Det har jag alltid tyckt.

Wernborg: Ja, fan, det är ju det där med sången. Jag önskar att jag hade förmågan att bajsa ur mig sångmelodier. Men jag krystar och krystar och det kommer inte mycket. Jag är nog i behov av en så kallad topliner eller vad fan det heter på det fåniga branschspråket. Angående basen kan du ha rätt, jag är nog inte rätt man att avgöra, jag mixar rätt illa. Men när jag lyssnade i bilen häromdagen skjutsade det på rätt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Jarnis,

Kan hålla med om att med sång skulle låten få mer fokus

och lyfta mer. Annars lekfullt och enkelt och det är ju

oftast det som gör musik kul att lyssna på. Trummorna då,

elektrotrummor skulle göra susen istället för standardset som

passar mer för pupgigget med gura, gura, bas, trummor.

Om du kommer att lägga på sång. Fundera ut en lämplig refräng

med mer driv i rythmen och typ svepande synthljud och stämmor.

Då kan det blir en radioplåga.

Link to comment
Dela på andra sajter

lite blippigt kanske, fast det är väl så det skall vara 😉

Gillar hur melodierna slingrar sig kring varandra.

Kanske lite byta ut lite ljud mot lite mindre klockaktiga och mer sågade vågformer.

Jag tycker inte det skall vara någon sång till denna, kan inte riktigt se framför mig( eller höra ...) hur det skulle bli då eller vad för någon röst som skulle passa, hm i så fall kanske Andy bell?

Håller med maxmaxmax om att Anders är ett riktigt coolt bandnamn 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...