Jump to content
Annons

Specialgjord Trancelåt.


Lord

Recommended Posts

Hej!

Gjorde denna trancelåt för användning i en PCSpels film. Battlefield2. Filmen

skall också proddas och jag ville ha ngn ösig trancelåt.

Samplingar är ifrån spel och ventrilo och introt är inte klart ännu.

LÅTNAMN: We Are Sweden Elite

ARTIST/GRUPP: Jag? Moonshape Productions.

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 5:05

KOMPOSITÖR: Magnus

PRODUCENT: Magnus

EV. MEDVERKANDE: KH7 + PjerkanN och ingame ljud.

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.6

STATUS: Alpha demo

We_R_Sweden_Elite.mp3

Redigerat av Lord
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Saknas kontraster. Låter wide-mono. De olika instrumentena har så lika sound att det blir tungt att lyssna, beror ju på att det egentligen inte finns ett mellanregister (förutom den där outrun-melodin som snurrar på i 5 minuter). Mr. Loopa-loopa-loopa. Dialogen förstod jag inte ett ord av så det om den saken.

Om detta är filmmusik så passar det hoppeligen in i konteksten. Musiken fäster inte lyssnarens uppmärksamhet, vilket kanske eftersträvas i filmmusik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tänker här på forumet? Hum.. 😉 bra fråga.

Låten skall juh så småningom användas till själva pcspelsfilmen och jag behövde bara lite feedback.

Själva spelet, Battlefield 2, producerat av Dice i Stockholm, har inbyggt ett sorts användarsnitt för att göra filmer blandannat. Alla filmer baserade på spel är faktiskt gratisreklam som når ut till många. Jag tror att spelmakarna vet om detta och kommer att utöka funktionerna för detta i framtiden. Detta med filmer inom spel kommer också bli oerhört stort så småningom.

De flesta som gör filmer idag till PCspel använder musik olagligt och jag tänkte bara vara genomkreativ i detta fall, använda samplingar för att skapa kopplingar till spelet i låten.

Finns tvivel om detta, tar jag naturligtvis bort mitt material.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag saknar också mellanregistret i vissa partier. Kanske inte fanns eller så ratta jag bort det i audiomasteringen.

Innan ditt inlägg kom upp angående detta, hade jag mastrat en ny 😉 . Men, jag måste lääängre tillbaka för det gick inte att manipulera upp.

Ang. loopningen!

Ge mig ett bra förslag ur jag skall ta mig ur det 😛. Jag har fastnat lite just nu. Kanske man ska lägga den på hyllan en tid och ta tag i den lite senare?

Redigerat av Lord
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör filmen först. Så mycket som faller på plats då. Blanda in ljud från spelet/fraggsen. Skittråkigt med ännu en BF2-rulle med ashög techno och inga ljud från spelet.

spela in filmen först, klipp den, ljudlägg den. SEDAN lägger du på musiken 😕

vill du ha hjälp med ljudläggning så hjälper jag dig gärna. Tror tom vi mötts under en pcw 😠

Spelar i =BF30=.

Link to comment
Dela på andra sajter

Its a small world! =BF30= ja 😆

Det blir nog mer en #SE# presentation istället för seriös fraggning. Nja, lite frags blandat med annat skoj.

Tycker det är lättare att redigera film efter musik om det inte är stämningsfilm med stråkar, effekter osv. Men, det går säkert o göra på båda sätten.

Syns på fältet Eliasson 🙂

Redigerat av Lord
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...