Jump to content
Annons

M-Audio Audiophile 2496 vs. Terratec DMX 6-Fire


Grundtal (oregistrerad)

Recommended Posts

Grundtal (oregistrerad)

Här kommer en ytterligare tråd om Terratec DMX 6-Fire ljudkortet.

Är det någon som använder DMX 6-Fire och kan köra fler mjukvaru-syntesizers under ASIO på samma gång? Jag försöker öppna flera Reaktor Sesson's som VST i Renoise (Sequenser) under ASIO. Öppnar jag fler än en Reaktor synt så krashar programet. Samma sak händer när jag öppnar Reason under ASIO när jag redan har i gång Reaktor. Tillochmed Winamp vägrar att fungera.

Jag har hört att fler haft samma problem och att Terratec's support inte var allt för användbar. Terratec har ju heller inte uppdaterat DMX 6-Fire's drivrutiner på ett bra tag.

Jag har nu funderat på att tjacka ett M-Audio Audiophile 2496. Är det någon här (någon måste det finnas) som kan garantera att kortet går att använda i miljöer där flera olika mjukvaru-synthesizers/samplers (etc ..) används på samma gång under ASIO?

En kamrat använder Creative Audigy och kan göra vad jag önskar - och då borde ju Audigy endå inte vara ett rekommenderande köp.

Tack för mig,

Grundtal

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eftersom ingen annan svarar av nån anledning så får väl jag ge ett icke komplett svar...

Jag kan köra reason och andra mediaspelare etc. men jag har aldrig använt något mer ASIO program än just reason så det här är ju knappast svar på hela din fråga. Men det är väl iaf en ledtråd eller nåt... Tror inte du blir besviken med ett M-Audio Delta!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det låter ju helt sjukt att du inte kan köra flera mjukvarusamplers samtidigt. Jag har ett ganska gammalt (eller nu är det väl VÄLDIGT gammalt till och med ) EWX 2496 (terratec) och har aldrig varit med om det... kan det vara din dator som inte mår så bra?

Jag föreslår att du lånar ett annat ljudkort till att börja med och testar om det verkligen är ljudkortet det är fel på. Jag har ju svårt att tänka mig att det inte är meningen att man kan köra mer än en sampler samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...