Welle de Mer Postat 17 oktober 2006 Dela Postat 17 oktober 2006 * LÅTNAMN: The Truth Blending Consortium * ARTIST/GRUPP: Welle de Mer vs. Dibaba * GENRE: Electro House * BPM: 124 * LÅTLÄNGD: c.a. 2 min * PRODUCENT: Welle de Mer * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: MP3 * STORLEK: 5 MB * STATUS: Väldigt rå skiss http://stockholm.yurisnight.net/wlm/ct/Dib...ISHED%20MK6.mp3 Detta är en gammal skiss, men den visar klart vad det är jag arbetar med. Kommer uppdatera den med nyare versioner så småningom om jag får konstruktiv och bra kritik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audible Postat 17 oktober 2006 Dela Postat 17 oktober 2006 Coolt! För det första.. gillar inte introt alls.. Tycker att du skall satsa på att sakta bygga upp melodi/basslinga istället för att bröta på med allt sådär. Sedan så saknar jag ett ordentligt break och ett soundkick. Annars är det ascoolt. 😳 Vill ha lite mer clubmix-struktur på det hela med andra ord. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 17 oktober 2006 Dela Postat 17 oktober 2006 Introt är ju skitcoolt. Coolt riff, men en del av ljuden känns lite cheesy. Sänk releasen, och försök få dem att låta lite stabilare. Bra potential, men det saknas fortfarande en del för att få det riktigt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Welle de Mer Postat 17 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 17 oktober 2006 Coolt! För det första.. gillar inte introt alls.. Tycker att du skall satsa på att sakta bygga upp melodi/basslinga istället för att bröta på med allt sådär. Sedan så saknar jag ett ordentligt break och ett soundkick. Annars är det ascoolt. 😳 Vill ha lite mer clubmix-struktur på det hela med andra ord. 😲 Introt i Club-Mixen kommer vara längre, men den där delen kommer ingå i det (sista biten av builden kommer bestå i det där riffet). Detta är en version som jag exporterar för att vänner mfl ska orka lyssna (alla gillar inte klubbmixar ^^). Sen så är ju produktionen väldigt ändrad, istället för den lite atmosfäriska känslan man får av det andra breaket så drar jag ned det till hård rå bas igen istället. Exportar och postar snart! Tack för kritiken Audible, hoppas du kikar på min senare skiss också! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Welle de Mer Postat 17 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 17 oktober 2006 Introt är ju skitcoolt. Coolt riff, men en del av ljuden känns lite cheesy. Sänk releasen, och försök få dem att låta lite stabilare. Bra potential, men det saknas fortfarande en del för att få det riktigt bra. Tack! Jag är inte säker på att jag håller med dig om att det låter ostigt, jag tycker det låter råcoolt. Exakt de ljud jag vill få fram 😛 Fast smaken är ju som baken. Arbetar på den, du får snart se en nyare och mera bearbetat skiss! Tack för kritiken! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audible Postat 17 oktober 2006 Dela Postat 17 oktober 2006 Jag håller med dig fullständigt. Älskar ljuden så som de är nu! Du har verkligen lyckats med dem! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 17 oktober 2006 Dela Postat 17 oktober 2006 Håller med om att ljuden låter påtagligt plastiga. Annars är låter det fränt. Dock skulle jag nog höja sången och arbeta mer med trummorna, de känns alltför enkla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Welle de Mer Postat 17 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 17 oktober 2006 Det där var en av mina första skisser, jag arbetar ofta med miditrummor etc. då bara för att få in ett snabbt komp. Ljuden som produktionen består av nu är mycket fräschare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demomannen Postat 17 oktober 2006 Dela Postat 17 oktober 2006 ett soundkick. Vad är det? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 18 oktober 2006 Dela Postat 18 oktober 2006 Welle de Mer, Basen låter väldigt mycket mono i början. Hela ljudbilden skulle behövas bli mer i stereo. Det kanske beror på tidens tand. Men låtidén är klart bra. Väldigt bra sång som ligger helt rätt med i låten, skulle vilja höra mer av rösterna. Det du skulle jobba på är att få större driv i låten. När man tror den ska gå igång på vissa ställen så backar den tillbaks till bas och trummor igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.