Jump to content
Annons

Welle de Mer vs. Dibaba

Recommended Posts

* LÅTNAMN: The Truth Blending Consortium

* ARTIST/GRUPP: Welle de Mer vs. Dibaba

* GENRE: Electro House

* BPM: 124

* LÅTLÄNGD: c.a. 2 min

* PRODUCENT: Welle de Mer

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 5 MB

* STATUS: Väldigt rå skiss

http://stockholm.yurisnight.net/wlm/ct/Dib...ISHED%20MK6.mp3

Detta är en gammal skiss, men den visar klart vad det är jag arbetar med.

Kommer uppdatera den med nyare versioner så småningom om jag får konstruktiv och bra kritik.

Dela på andra sajter

Annons

Coolt! För det första.. gillar inte introt alls.. Tycker att du skall satsa på att sakta bygga upp melodi/basslinga istället för att bröta på med allt sådär. Sedan så saknar jag ett ordentligt break och ett soundkick. Annars är det ascoolt. 😳 Vill ha lite mer clubmix-struktur på det hela med andra ord. 😲

Dela på andra sajter

Introt är ju skitcoolt.

Coolt riff, men en del av ljuden känns lite cheesy. Sänk releasen, och försök få dem att låta lite stabilare.

Bra potential, men det saknas fortfarande en del för att få det riktigt bra.

Dela på andra sajter

Coolt! För det första.. gillar inte introt alls.. Tycker att du skall satsa på att sakta bygga upp melodi/basslinga istället för att bröta på med allt sådär. Sedan så saknar jag ett ordentligt break och ett soundkick. Annars är det ascoolt. 😳 Vill ha lite mer clubmix-struktur på det hela med andra ord. 😲

Introt i Club-Mixen kommer vara längre, men den där delen kommer ingå i det (sista biten av builden kommer bestå i det där riffet). Detta är en version som jag exporterar för att vänner mfl ska orka lyssna (alla gillar inte klubbmixar ^^).

Sen så är ju produktionen väldigt ändrad, istället för den lite atmosfäriska känslan man får av det andra breaket så drar jag ned det till hård rå bas igen istället. Exportar och postar snart!

Tack för kritiken Audible, hoppas du kikar på min senare skiss också!

Dela på andra sajter

Introt är ju skitcoolt.

Coolt riff, men en del av ljuden känns lite cheesy. Sänk releasen, och försök få dem att låta lite stabilare.

Bra potential, men det saknas fortfarande en del för att få det riktigt bra.

Tack!

Jag är inte säker på att jag håller med dig om att det låter ostigt, jag tycker det låter råcoolt. Exakt de ljud jag vill få fram 😛 Fast smaken är ju som baken.

Arbetar på den, du får snart se en nyare och mera bearbetat skiss!

Tack för kritiken!

Dela på andra sajter

Håller med om att ljuden låter påtagligt plastiga. Annars är låter det fränt. Dock skulle jag nog höja sången och arbeta mer med trummorna, de känns alltför enkla.

Dela på andra sajter

Welle de Mer,

Basen låter väldigt mycket mono i början. Hela ljudbilden skulle behövas

bli mer i stereo. Det kanske beror på tidens tand. Men låtidén är klart bra. Väldigt bra sång som ligger helt rätt med i låten, skulle vilja höra mer av rösterna. Det du skulle jobba på är att få större driv i låten. När man tror den ska gå igång på

vissa ställen så backar den tillbaks till bas och trummor igen.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.